Satellite
Show on map
  • Day 7

    Bergen wandeling

    August 22, 2021 in Norway ⋅ ☀️ 13 °C

    Ik vind het geen goed idee van het hotel om in het weekend maar vanaf 8u ontbijt te serveren. Er stond weer een grote rij te wachten, en eens het open ging liepen ze alle naar de gerookte zalm. Ik wist wel beter en nam de zeer lekere rolmops salade tussen mijn boterham. Daarna kon ik niet veel meer doen dan uitchecken en mijn bagage in bewaring geven.

    Omdat het mooi weer was had ik reeds lang beslist om nog eens een wandeling te maken in de bergen van Bergen en stond ik al vroeg aan het treintje naar boven. Dat bleek maar goed ook, want ik merkte later op de dag dat de halve stad dit ook besloten had. Er zijn daarboven ook een paar zeer goed aangelegde speeltuinen, die vol zaten met kinderen, wat de voornaamstereden was van de drukte. Het was mijn bedoeling om het deze keer wat minder avontuurlijk te maken en enkel de grote paden te volgen, wat merendeels lukte. Bij een stuk werd het terug bergbeklimmen, en ik vermoed dat de meeste inwoners hier dat van kinds af aan leren gezien het gemak waarmee ze naar boven gingen. Ik zelf was wat bezweet, en zeer blij met mijn goede nieuwe schoenen, die een goede grip hebben. Toen ik tot bijna mijn knie in een plas stapte was ik iets minder blij, vooral gezien waterdichte schoenen zeer traag drogen als er water in loopt.

    De namiddag werd gevult door een terrasje, tot ik op het idee kwam om eens naat het schip te gaan kijken, om dan te merken dat ik bij de verkeerde stond en de terminal aan de andere kant van de haven ligt. Gelukkig was dit drie uur voor vertrek en kwam ik ruim op tijd toe. Inschepen gebeurt zoals op de luchthaven, bagage wordt naar de kamer gebracht en er is een security briefing. Niet lang daarna zat ik al in de bar met uitzicht op zee en een pint. Het schip is een stuk luxueuzer dan dat waarmee ik naar st petersburg gevaren heb, ik ben benieuwd hoe ik zal slapen. Met 40000 stappen op de teller vandaag ben ik in ieder geval moe genoeg.
    Read more