Satellite
Show on map
  • Day 12

    Lystefjord

    August 27, 2021 in Norway ⋅ ⛅ 18 °C

    Vandaag stond een boottocht naar lystefjord op de planning, heen en terug ongeveer 3 uur, dus niet voldoende om een hele dag mee te vullen. Naar ervaring nam ik terug een dikke pull en mijn vest mee, want het is altijd winderig op de boot. Er was niet zo veel volk op de boot, wat te verwachten was, het toerisme is duidelijk nog niet in gang. Het werd een zeer aangename boottocht in de zon en het mocht best wat langer duren. We zagen ook een paar zalm kwekerijen en ik hoorde dat Noorwegen de grootste exporteur is van zalm ter wereld. Ook vertelde de gids dat er nog steeds vele afgelegen dorpen zijn waar de mensen een boot nodig hebben om naar hun werk te gaan. We passeerden een paar van die eilandjes, mooi maar ik zou er niet mijn hele leven willen wonen, ik vraag mij af of de post daar eigenlijk langs komt.

    De rest van de dag vulde ik met wat rondwandelen in de stad en hier en daar een terrasje. Bij de meeste terrasjes moet je echter met de smartphone bestellen en betalen, wat ik natuurlijk niet kan zonder het bakje van argenta, maar hier en daar zijn er nog plaatsen te vinden waar je op de normale manier kan bestellen. Cash geld blijft overal afwezig. Voor lunch heb in een goede texaanse snackbar gevonden, een burrito is een stuk gezonder en beter dan een hamburger. Mijn avondeten werd een Italiaan waar je geen pizza kunt krijgen, ik had dan ook meer zin in een stukje zalm, en ik moet zeggen dat vandaag een topdag was op culinair niveau. Morgen denk ik aan een wandeling om wat calorieën te verbranden, er ligt een meer met bos niet ver van de stad.
    Read more