Satellite
Show on map
  • Day 5

    Symi eiland

    May 26, 2022 in Turkey ⋅ ☀️ 22 °C

    Een grotere uitstap stond op het plan vandaag, om 8 uur moest ik klaar staan om naar symi eiland te gaan. Ik stond klaar tien minuten voor tijd, net als het busje, die dan via een grote omweg mij afzette een paar straten van het hotel voor de boot. De vraag of ik savonds ook transport terug wilde vond ik nogal retorisch.
    Hoewel het bakken is in de zon, eenmaal op zee is het fris met een sterke wind en gelukkig geen golven. De eerste stop op het eiland was een dorp met twee straten en een klooster, waarvoor we een uur kregen om het te bezoeken. Ik bezocht het in twee minuten en ging dan op een terrasje zitten.

    Het hoofddoel was meer de moeite, het dorpje symi is zeer mooi, en ligt beschut in een baai waardoor het stukken warmer aanvoelt dan 26 graden. Het voornaamste dat ik daar gedaan heb was eten, een stuk vis dat naar kip smaakte, en dan wat rondgelopen, zo veel mogelijk in de schaduw. De vier uur op dat eiland was te lang om het dorp te zien en te kort om een degelijke wandeling te doen. De koelte van de airco op het schip was welkom op de terugweg.
    Terug in rhodos heb ik nog een goed restaurant gevonden, zebrano, het beste van de reis eigenlijk. Ik had een voor en hoofdgerecht besteld en kreeg er nog soep en dessert bij van het huis. Een avondwandeling was terug nodig om het te laten zakken. Morgen jammergenoeg terug naar huis, maar ik denk wel dat ik alles hier gezien en vooral gegeten heb.
    Read more