Satellite
Show on map
  • Day 4

    Ribeira grande

    July 13, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 20 °C

    Het zag er niet goed uit deze ochtend qua weer, de wolken gangen hier zeer laag, waardoor het binnenland volledig in de mist lag. Ik ben toch met de fiets vertrokken, wat niet zo aangenaam was. De fiets was decathlon rommel, ik raakte amper de berg op, en hoe hoger ik ging, hoe meer ik in de motregen reed en hoe minder ik zag. Na een paar uur hield ik het voor bekeken. Terug in het dorp zag ik wel iets hoopvol voor de rest van de dag: ze waren bezig met een middeleeuws festival aan het opzetten in het centrum.
    Na wat uitrusten en een pizza in het hotel besloot ik om een tweede poging te wagen, terug door de motregen de berg op via een andere baan. Die pizza moet mij wat energie gegeven hebben want ik raakte wat verder en vond een mooie plek voor een wandeling door de natuur. Het bleef motregenen, maar echt storen deed dit niet, vooral gezien ik bezweet was van het fietsen. Wat mij ook opviel waren de vogels, je hoort ze overal, en door de vele regen is de natuur hier zoals een subtropisch regenwoud.

    Omdat ik mijn fysieke limiet ken, en die al overschreden had, was ik om 16u al terug in het hotel waar ik net niet in slaap viel bij het wachten tot het festival begon. Rond 18u zakte ik af naar het centrum en de rest van de avond werd gevuld met middeleeuws entertainment, teveel bier en nog meer eten. Het was klein maar gezellig, en waar vind je nog een festival waar een pint maar 1 euro kost. Ik wilde nog langer blijven maar ik was kompleet uitgeput tegen 22u.
    Read more