Satellite
Show on map
  • Day 5

    Furnas

    July 14, 2022 in Portugal ⋅ ☁️ 20 °C

    De taxichauffeur had wat moeite om mijn logis te vinden, de straat ernaartoe is nog een aarden wegel en niet te vinden met gps. Het is in een chalet dat ik logeer deze keer, met keuken erin en dus meer dan ik nodig heb. De keuze was echter beperkt gezien alles volgeboekt is op dit eiland. Ik was te vroeg om in te checken, dus na het dumpen van mijn bagage begon ik te wandelen. Mijn eerste plan was het dorpje verkennen, wat ik na 5 min veranderde door een heuvel te beklimmen voor het uitzicht boven het dorp. Eenmaal boven besloot ik door te wandelen naar het meer, gezien het niet veel verder lag, en eenmaal aan het meer was ik zo goed op dreef dat ik het helemaal rond afliep.
    Zo duurde mijn verkennend tochtje meer dan vier uur en kwam ik uitgeput terug aan het hotel om in te checken en vooral niets meer te doen.

    Ik zit blijkbaar op een vulkaan, want de regio van furnas lijkt van bovenuit gezien op een krater en de regio is bekend voor zijn thermische bronnen. Ook zijn er kokende en naar zwavel stinkende bronnen waar de restaurants hun eten in een put laten haarstoven. Een specialiteit die elke nietsvermoedende toerist exact 1 keer probeert. Ik heb mij er niet aan gewaagd en kon ook niet gezien het op voorhand gereserveerd moet worden. Het was ook moeilijk om een restaurant te zoeken waar nog een plaatsje vrij was zodat mijn avondmaal in een restaurant was met nog veel plaats vrij, wat genoeg zegt over de keuken. Voor morgen heb ik gereserveerd. Ondanks dat ik wat zon zag vandaag was het aan het motregenen toen ik terug naar het hotel liep.
    Read more