Satellite
Show on map
  • Day 10

    Vlucht porto

    July 19, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

    De ochtend begon wat spannender dan ik wilde. Mijn vlucht was om 8:30, en om 5:30 stond ik al uit te checken aan het hotel en vroeg ik om een taxi te bellen. Maar die taxi kwam maar niet, er waren er te weinig en ik had geen dag op voorhand gereserveerd, wat blijkbaar aangeraden is daar. Een uur later begon ik toch al wat zenuwachtig te worden, maar nadat de receptionist van het hotel voor de derde keer de taxi centrale opbelde om te vragen waar gij bleef had ik prijs. Doordat ik altijd een ruime marge neem op onbekende plaatsen was ik nog te vroeg op de luchthaven.
    De rest van de dag verliep zoals het moet. Gezien ik mijn goesting had van taxi's en er een grote wachtrij was nam ik de metro naar het centrum om dan nog een half uurtje te voet naar het hotel te wandelen. Licht reizen heeft zijn voordelen. Porto is op het eerste zicht mooier dan Lissabon, en veel aangenamer wandelen langs het water. Wel is het moeilijk om een café te vinden met fris bier, maar misschien moet ik niet zoeken in de straat met alle porto huizen.
    Het hotel is perfect gelegen op een straat van het water achter de sandeman brouwerij en andere porto huizen. Langs dezelfde kade is ook een foodhal te vinden die ik natuurlijk al getest heb. De stad zelf is aangenamer om te wandelen dan Lissabon, maar wel behoorlijk op en neer. Veel heb ik niet meer gedaan vandaag, mijn boek was te spannend, morgen ga ik wat zaken bezoeken.
    Read more