Satellite
Show on map
  • Day 11

    Porto sightseeing

    July 20, 2022 in Portugal ⋅ ☀️ 21 °C

    Het was bakken vandaag, maar 28 graden, maar het voelde veel warmer gezien porto een steenvlakte is. Ik dacht van de koelte op te zoeken door een rivier boottocht te doen, maar dat hielp niet veel en was amper een uurtje. Na ook nog een kerk met mooie houtschulpturen en een paleis bezocht te hebben vond ik dat het genoeg cultuur was voor een dag en zocht ik wat verkoeling op terrasjes.
    Gezien ik ook nog geen porto geprobeerd had, deed ik een terrasje aan van sandeman en cruz, maar een frisse pint smaakt toch beter in dit warm weer. De porto van cruz van het jaar 95 was wel niet slecht.
    Het eten was wel de moeite vandaag, zowel op restaurant als in de foodhal. Ik heb de gewoonte genomen om middag eten op restaurant te doen en avondeten in de foodhal, gezien de meeste het omgekeerd doen waardoor het rustig is in de foodhal savonds.
    Morgen zal een herhaling worden van vandaag denk ik, er zijn nog een aantal zaken dat ik wil zien waar ik vandaag aan voorbij gelopen ben wegens de grote wachtrij aan de ingang. Alle daguistappen zijn hier inclusief wijn proeven en daar heb ik geen goesting in, dus ik blijf in porto.
    Read more