Satellite
Show on map
  • Day 2

    Delhi rondrit

    November 1, 2022 in India ⋅ ☀️ 31 °C

    Geslapen als een baksteen en het was best dat ik mijn wekker gezet had, want om 9u was mijn taxi daar, wat 4:30 is in België. Eerste stop was terug het reisagent bureau voor mijn trein tickets, maar hij had zijn huiswerk gedaan en stelde vervoer met eten voor de twee dagen in jaipur. Gezien hij alle bezienswaardigheden opsomde die ik aangeduid had heb ik ook toegehapt, mede omdat ik daar alles met creditcard kon betalen en ik nog geen atm gevonden had die mijn kaarten aanvaart.
    Gisteren was afgesproken dat de chauffeur mij naar twee plaatsen zou brengen, maar vandaag had hij al het plan om de chauffeur mij de hele dag uit te lenen. Gezien ik anders een andere chauffeur zou moeten zoeken was dit ook ok. Het werd een drukke dag, beginnende in de oude stad waar ik een 400 jaar oude moskee, de spice market en het rode fort bezocht. Er waren overal veel toeristen, maar zeker 99% was indisch, vooral doordat het een verlofweek was voor vele door een religieuze feestweek. Aan iedere ticket ingang was gelukkig een aparte rij voor buitenlanders, omdat die tien keer de prijs moeten betalen in vergelijking met de Indiërs, 6 euro ipv 60 cent. Het oude centrum rond de spice market was het leukst, ik werd daar rondgereden door een riksja, en ik had behoorlijk wat medeleven met zijn job, het was pure chaos daar.

    Lunch en avondeten was beide op plaatsen die de chauffeur aanraade, en telkens zeer lekker. Wel doet het raar om de enige buitenlander te zijn.

    De namiddag werd gevuld door een van de grootste minaretten ter wereld, in een ruine, de nieuwe lotus tempel en een van de prachtigste tempels die ik ooit gezien heb om af te sluiten. Jammer genoeg waren foto's niet toegestaan op de meeste plaatsen, bij de laatste tempel mocht ik zelfs niet binnen met gelijk welke electronika.
    De lotus tempel was ook wel grappig, ik stond aan te schuiven tussen de Indiërs en toen we binnen mochten was het blijkbaar de bedoeling om op bankjes te zitten en te bidden. Ik was rap terug buiten. De begraafplaats van Gandhi heb ik ook gezien in het passeren.
    Het wordt vroeg slapen, want morgen staat mijn chauffeur er al om 7:30
    Read more