Satellite
Show on map
  • Day 4

    Jaipur rondrit

    November 3, 2022 in India ⋅ ☀️ 26 °C

    De taxichauffeur kwam mij pas om 9:30 oppikken, ietsje later dan dat ik zelf zou doen maar gezien het tijdverschil geen probleem. De eerste stop was de gids oppikken en het wind paleis bekijken. Enkel de facade is mooi dus we gingen niet naar binnen. Daarna een rondleiding in het astronomisch park, waar de grootste zonnewijzer ter wereld staat, met een accuratie van 2 seconden. Zo´n park is enkel interessant met een gids, want zonder uitleg zijn het gewoon een paar rare constructies. Het volgende was het koninklijk paleis, maar enkel de binnenkoer, de prijs om de privé vertrekken te zien wordt bepaald door de plaatselijke koning daar en is te veel voor wat het waard is volgens de gids.
    Natuurlijk moesten er een paar shopping bezienswaardigheden bij zitten, zoals een demonstratie hoe ze patronen op textiel printen en daarna rondleiding in de winkel. Toen ik de prijs hoorde van een op maat gemaakt hemd, de helft van in België, heb ik er toch eentje laten maken. Ook zal mijn dressoir een nieuw klein standbeeldje krijgen.
    Lunch was alweer zeer lekker, en daarna waren we op weg om het amber fort, de stepwell en het waterpaleis te bekijken. Alle waren de moeite om te zien, en de smog was ook al wat minder in de namiddag waardoor ik verder dan 100 meter kon zien. Alweer viel het sterk op dat ik een van de enigste buitenlandse toeristen was.
    Ik ben er eindelijk in geslaagd om wat cash geld bij te hebben, net op tijd want het was op. Hiervoor heb ik de taxichauffeur naar een citybank kantoor laten rijden, en met behulp van de bankbediende lukte het om cash te krijgen via mijn creditcard, maestro werkte niet. Met extra kosten natuurlijk, maar mijn volgend hotel aanvaart enkel cash dus ik had het echt nodig. Morgen denk ik terug te gaan om nog wat af te halen voor de zekerheid.
    Het was pas 17u toen de chauffeur mij aan het hotel afzette, dus ik besloot nog een wandeling te maken naar de bazaar. Mooi om te zien maar pure chaos, volgende keer met oordopjes. Rest nog wat eten op het hotel en een boekje lezen.
    Read more