Satellite
Show on map
  • Day 5

    Jaipur dag 2

    November 4, 2022 in India ⋅ ☀️ 28 °C

    Het werd opnieuw een dag met een paar unieke belevenissen. Het begon vrij normaal met een bezoek aan een fort met uitzicht op de stad, en ik was blij dat het niet te voet was zoals ik eerst gepland had, want in deze hitte veel klimmen is niet aangeraden. Het bezoek erna was het olifanten dorp, waar ze de olifanten houden die de toeristen ronddragen en natuurlijk liet ik mij overhalen om er ook eens op te zitten en ze te voederen. Ik vind toch dat ze die beesten beter in de vrije natuur laten, en niet beschilderen.
    Na de olifanten waren de apen terug aan de beurt. Ik werd gevoerd naar een tempel van de apengod hannuman, waar het vol liep met apen natuurlijk, en waar een waterreservoir was waarin de gelovigen zich kunnen wassen. Hoe vuiler het water hoe heiliger denk ik. Het was de vuilste tempel die ik ooit gezien heb, overal etensresten en stront van de apen, en een paar koeien. Het was er vrij druk met Indiërs, en 1 toerist: ik.
    De chauffeur stelde een rustpauze voor in het hotel, en daarna gaan eten op een plaats die hij uitkoos. Het was ver rijden, maar wel uniek: een choki dhani restaurant of zoiets dat traditionele Rajasthan keuken serveerde met een hoop attracties zoals volksdans, kameelrijden, goochelaars, en een hele hoop kinder atracties. Het eten was zeer traditioneel, ik moest op een matje zitten, kreeg enkel een lepel, een een hoop zaken waarvan ik niet wist hoe ik het moest eten. Ik was daar de eerste, en het personeel stond de hele tijd naast mij om te kijken hoe ik at en mij af en toe iets in het indisch te vragen. Gelukkig kwam mijn chauffeur tolk spelen.
    Op de terugweg telde ik 7 trouwfeesten. Het is een speciale dag om te trouwen vandaag, volgens de astrologen hier, en de trouwkoppels paraderen op weg naar het feest op straat met fanfare. En hier en daar ook met een olifant.
    Morgen weer een nieuw avontuur.
    Read more