Satellite
Show on map
  • Day 2

    Fes medina

    March 11, 2023 in Morocco ⋅ ⛅ 18 °C

    Het gaat hier wat meer op het gemak. Ontbijt begon om 8:30, maar dat is wanneer zij eraan beginnen, rond 9u kreeg ik mijn eten. De winkels gaan hier open om 11u, maar blijven wel laat open.
    Ik had een prive gids voor de hele dag, maar heb dat ingekort tot een halve dag gezien ik ook graag wat aleen rondkijk, en omdat de meeste zaken waar hij kwam met winkel waren. Ik was niet geïnteresseerd in tapijten of borduurwerk, maar heb wel een nieuwe riem gekocht in de oudste lederwerken van Marokko, daterende van de 11de eeuw. Dit was het belangrijkste wat ik wou zien in de stad. De stank was ook indrukwekkend.
    De moskeeën zijn niet toegankelijk, enkel een oude universiteit, naar het schijnt de oudste ter wereld. De architectuur hier is gelijkaardig aan wat je in sevilla of granada kunt zien. Verder nog vele kleine steegjes die mij deden denken aan de grand bazaar in Istanbul, en tegen de middag even druk als daar. Het zijn het soort winkeltjes waar je nog levende kippen kan kopen om thuis zelf te slachten, maar het merendeel is leder en souvenirs.
    Veel meer dan rondwandelen, eten en wat lezen heb ik niet gedaan in de namiddag, het is op 't gemak vandaag.
    Read more