Satellite
Show on map
  • Day 3

    Uitstap meknes

    March 12, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 24 °C

    Mijn uitstap vandaag was blijkbaar vergeten, want toen ik vroeg waneer ik ook alweer opgepikt ging worden schoot de receptioniste wat in paniek en begon rap rond te bellen. Zaken kunnen ook rap geregeld worden hier want tien minuten later was ik al op weg.
    Ik had enkel een uitstap naar meknes gevraagd, een stad niet ver van fes, met de bedoeling daar wat rond te wandelen. Maar ik zat blijkbaar op een rondrit die af en toe stopte om wat panoramische foto's te laten nemen, en ook nog een Romeinse ruine aandeed.
    De ruine sprak mij niet zo zeer aan, heb er al genoeg gezien, en het was al goed warm daar tussen die stenen. De temperatuur schommelt hier nogal, van 5 graden in de ochtend tot 25 in de namiddag en dan rap terug naar beneden.
    Meknes zelf is kleiner dan Fes en gewoon meer van hetzelfde, dus ik vond het niet erg dat de stop daar maar een uurtje was. De meeste bezienswaardigheden stonden jammergenoeg in de steigers. De winkeltjes in de medina waren vrijwel alle kleren en schoenen, en het was er goed druk. De lunch was een restaurant voor groepen, gezien ik met een kleine groep was, en zoals al dat soort gelegenheden niet zo speciaal, maar ook niet echt slecht. De groep bestond uit een koppel italianen en een drietal brasilianen waardoor de chauffeur in het engels sprak, behalve tegen mij omdat ik hem eens in het frans geantwoord had. Zo oefen ik mijn frans ook nog eens.
    Tegen dat ik terug was had ik koppijn, waarschijnlijk door de zon want ik was mijn hoed vergeten. Meer dan avondeten en wat lezen zat er niet meer in.
    Read more