Satellite
Show on map
  • Day 5

    Rabat

    March 14, 2023 in Morocco

    Vandaag besloot ik weer eens te doen zoals ik normaal reis, zonder gids of tijdschema en te voet. Na een ontbijt dat voornamelijk uit omelet en cake bestond ben ik vertrokken op een wandeling door Rabat die uiteindelijk 13km zou worden. Eerst langs het strand en de medina naar een mausoleum met een toren en hopen bustouristen, en dan verder naar het koninklijk paleis en terug. Het paleis was niet de moeite want je mocht niet binnen, er was zelfs pasport controle om gewoon eens naar de voordeur te lopen.
    Ik merkte op mijn wandeling dat Rabat niet echt toeristisch is, zelden kom ik iemand tegen die er buitenlands uitziet. En ook zijn er niet zo veel restaurants maar eerder veel snackbars. Het is vooral zeer rustig overal.
    In de namiddag ben ik terug naar de bar op het schip afgezakt om er een pint te drinken tijdens het lezen van een boek, maar het was koud aan het water waardoor ik niet lang bleef.
    Na een pauze in het hotel ging ik op zoek naar een restaurant, maar ik vond er gene die te voet bereikbaar waren en ik had geen zin om een taxi te nemen waardoor ik eindigde op dezelfde plaats als gisteren: de boot. Morgen zoek ik wel iets anders.
    Read more