Satellite
Show on map
  • Day 4

    Naar Rabat

    March 13, 2023 in Morocco ⋅ ⛅ 18 °C

    Met de trein reizen is een goede keuze. Het is niet nodig om ticket op voorhand aan te kopen, waardoor er geen tijdsdruk is en ik gewoon naar het station kon gaan wanneer ik uitgecheckt was. De taxi's hier noemen petit taxi en hebben een ander kleur in elke stad, rood in fes en blauw in rabat. Het zijn ook vrij kleine auto's.
    De treinrit was voornamelijk lezen en af en toe checken op de gps waar ik zat, want aan de stations zijn er geen naamborden, zonder gps zou ik niet weten waar ik moest uitstappen.
    Ik zit opnieuw in de medina gelogeerd, in een autoloze straat, dus het laatste stukje was weer te voet. Na inchecken ben ik direct de stad ingelopen om de zee te zien en een hapje te eten. Het is warm maar met een sterk fris windje. Het eten was een misser, ik wist het al op voorhand dat ik niets moest kiezen op de dijk, maar het was al na drie uur en indien ik nog verder zocht kon ik al voor avondeten zoeken in de plaats. Mijn maag begon wat te protesteren, maar ik heb dankzij al mijn reizen een zeer sterke maag waardoor het al na een half uurtje terug in orde was.
    Het avondeten was het tegenovergestelde, ik has een chiq restaurant uitgekozen op een boot, om de simpele reden dat ze daar bier hadden. Ik heb mij niet ingehouden en een hele menu gegeten, en meer betaald dan de laatste twee dagen, maar het was de moeite. Wel merk ik dat het voornamelijk is omdat ik in het oude centrum logeer dat er geen bier te vinden is, volgens google zou er zelf ergens een irish pub verborgen moeten zijn in het moderne centrum.
    Meer doe ik niet vandaag, ik zit hier nog twee volle dagen en ga geen uitstappen doen maar gewoon relaxen, door de stad wandelen en te veel eten.
    Read more