Satellite
Show on map
  • Day 9

    Ourika vallei

    March 18, 2023 in Morocco

    Mijn uitstap vandaag was naar de ourika vallei in het begin van het atlas gebergte, dus nog niet de hoge besneeuwde toppen. Het is een gewone vallei met een rivier in de bergen zoals je ook in Oostenrijk hebt, maar daar stopt de vergelijking. De bergen zijn hier minder begroeid en rood van kleur. Er was een wandeling voorzien naar een paar watervallen met een gids. Ik had die liever alleen gedaan, want ik ben al die gidsen een beetje beu. Ik heb daarna dan ook mijn chauffeur duidelijk gemaakt dat hij mij enkel naar uitzichten moest rijden zonder uitleg of gidsen. Hierdoor was ik wat eerder dan voorzien terug in stad, maar in plaats van wat paleizen of zo te bezichtigen ben ik gewoon op een terrasje gaan zitten met een boek en een pint. Die paleizen zien er toch allemaal hetzelfde uit. Mijn avondeten bestond uit pizza, bijlange niet de beste maar ik wilde eens iets anders dan tajine of couscous. Zeer laat kan ik het niet maken want morgen moet ik vroeg op.Read more