Satellite
Show on map
  • Day 12

    Bus naar agadir

    March 21, 2023 in Morocco ⋅ ⛅ 24 °C

    Ik had gisteren zonder problemen een busticket gekocht en vanochtend ook zonder problemen naar de bus terminal naast het station gegaan, maar dat ik op de juiste bus terecht kwam is met een beetje geluk geweest. Er stond maar 1 bus die al aan het inladen was, maar hij had een ander busnummer en er stond een bordje 'marrakesh-zag' aan de voorruit, dus ik dacht dat het ene naar zagora was. Ik liep een beetje rond aan de ingang terwijl ik stond te wachten op de juiste bus en zag een deur met een plakkaat 'bagage registratie'. Uit nieuwsgierigheid eens binnengegaan en jawel, voor bagage moet je bijbetalen, een halve euro. Ge moet het maar weten.
    Het begin 10 uur te naderen en ik zag mijn bus nog altijd niet dus vroeg ik aan de chauffeur van diegene die op het punt stond om te vertrekken waar die was, en het bleek wel die te zijn waar ik al de hele tijd naar stond te kijken. De bus nummers op hun tickets klopt dus niet en dat plakkaat ook al niet. Zo stapte ik net op tijd op.
    De rest van de rit was gelukkig zonder problemen. Eenmaal ik agadir vloog ik van de bus, en nam als eerste mijn bagage want er waren amper taxi's aan die halte. 5 taxi's voor een hele bus vol, maar ik had er eentje.
    Het resort is even mentaal aanpassen, na meer dan een week kleine riads te hebben gedaan. Er zijn drie restaurants en twee bars die ook bier schenken, dus ik zal de ramadan die binnen een paar dagen begint wel overleven.
    De rest van de namiddag eens langs de dijk gewandeld, wat een wandeling van 1u45 is. Het is vrij rustig qua touristen, wat het meest opvalt zijn de vele voetballers op het strand.
    Mijn verdere acties waren te veel eten in het buffet restaurant en eindigen aan de bar.
    Read more