Satellite
Show on map
  • Day 1

    Aankomst phuket town

    October 27, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 30 °C

    Mijn trein had 20 min vertraging en de vlucht starte met 40 min vertraging, en dat was geen probleem, de totale wachttijd bleef hetzelfde. Het eten op de twee vluchten verrastte mij, het was lekker, de emiraten hebben nog niet ontgoocheld wat eten betreft. Ook de aankomst in phuket verliep zeer vlot, ze hebben blijkbaar het immigratie formuliertje afgeschaft waardoor je enkel pasport nodig hebt. Ook was geld afhalen en een simkaart kopen een kwestie van een paar minuten.
    Uit gemakzucht heb ik toch de taxi genomen naar het hotel, rond de 16 euro. Met minibus geraak je er voor 4 euro maar ik had genoeg gewacht.
    De rest van de dag wordt een kwestie van wakker blijven tot de avond, gezien ik niet op de vlieger geslapen heb. Een rustige wandeling door stad en hier en daar wat eten. Toevallig vond ik op een paar straten van het hotel een microbrouwerij, fullmoon, wat mijn eerste stop werd.
    Na een snack gegeten te hebben liep ik het oude koloniale stijl centrum in waar het vol liep met instagram mensen. Een van de restaurants die ik passeerde zat stampvol op een tafeltje na, dus ik twijfelde niet lang en at daar een goed middagmaal.
    Verder de dag gevuld met het boeken van wat tours, en geëindigd op het dakterras van het hotel, omdat ik uitgeput was en niet ver wil lopen voor eten. Ik werd daar ontvangen door vijf heksjes en kreeg het Halloween menu voorgeschoteld, lekker, maar een beetje slikken van de prijs, gezien het een duur hotel is, en een tweede keer slikken van de chilli's bij het voorgerecht. Ik kon even niet praten. Nu nog proberen op te blijven tot 21u en dan crashen in bed.
    Read more