Satellite
Show on map
  • Day 2

    Phucket tour

    October 28, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 31 °C

    Mijn eerste plan was een foodtour vandaag, maar deze was afgelast doordat ik alleen was voor die tour. Ik kreeg een andere tour aangeboden die ook op mijn plan stond voor de dag erna, dus het was geen probleem.
    Wat wel een probleem was, was mijn maag na het ontbijt. Ik moet iets verkeerd gegeten hebben, waardoor ik het middageten heb overgeslagen. De voormiddag heb ik gevuld met een wandeling door de stad en om 1u30 begon de tour met als eerste stop de chalong tempel. Het is de grootste tempel van phuket, en ook de mooiste. De tweede stop was de big buddha, 45m hoog denk ik, op de top van een heuvel met mooi uitzicht. Daarna nog een stop aan een cashew noot fabriek en de oude stad. De gids gaf ons 40 min om de stad te zien, maar ik had er de hele voormiddag gewandeld dus het werd een cafeetje voor mij.
    Na een hele dag niets gegeten te hebben besloot ik het beste restaurant te nemen dat ik kon vinden, en dat lag aan de overkant van de straat aan het hotel. De gefrituurde scampi cakes waren enorm lekker, maar als hoofdgerecht had ik een vis in zoetzure saus besteld, niet pikant, maar ze hadden mij niet goed verstaan denk ik. Nog nooit eerder had ik iets zo pikant dat het echt pijn deed. Ik heb de helft opgekregen met behulp van een liter bier, maar ik weet niet of ik goed zal kunnen slapen vannacht, mijn maag draait een beetje. Misschien doe ik nog een cafeetje later, maar eerst wat liggen.
    Read more