Satellite
Show on map
  • Day 5

    Naar phi phi eiland

    October 31, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

    Deze ochtend zat ik met een verstopt oor, erger dan ik al eerder meegemaakt had. Ik hoorde niet veel meer en het deed lichtjes pijn, waarschijnlijk het resultaat van met oordopjes slapen. Ik besloot een dokter te zoeken maar moest wachten tot ik op het eiland was, gezien ze mij om 8u al kwamen oppikken.
    De boottocht was met de gewone ferry deze keer en verliep zeer vlot, wel was het een tweetal uur varen over een rustige zee. We passeerden maya bay, wat ik morgen van dichtbij ga zien.
    Eenmaal aangekomen werd iedereen opgewacht door iemand van zijn hotel. Er zijn enkel wandel straten op dit eilandje, dus geen taxi's, waardoor de porter van het hotel met een duwkar voor de bagage stond te wachten. Eenmaal ingecheckt liep ik een paar meter van het hotel een gebouw binnen waar een rood kruis op stond.
    Na wat uitleg moest ik wachten op een dokter, maar eerst kwamen 4 verpleegsters af om mijn bloeddruk, temperatuur en hardslag te meten, en een hoop vragen te stellen over allergieën en zo. Pas dan werd ik naar de dokter gevoerd en die controleerde ook eerst mijn mond en neus en als laatste mijn oren. Hij toonde mij op zijn telefoon de binnenkant van mijn oren en het zat duidelijk toe. Een half uur hebben ze nodig gehad om alles eruit te krijgen, met drie man, en na afloop kreeg ik een hoop medicatie mee. 2 soorten oordruppels, en 4 soorten pillen waaronder antibiotica. Een beetje overdreven lijkt mij, mocht ik de komende dagen geen ontsteking krijgen denk ik dat ze plots vergeten zullen worden. Bij nader inzien is het logisch dat ze zo veel vragen en doen, ze kennen mij niet en kunnen mijn medisch dossier niet zien. Kostprijs: rond de 30 euro.
    De rest van de namiddag vulde ik met wandelen door het dorp en de heuvel op voor een mooi uitzicht. Het eiland heeft enkel restaurants, cafés en hotels, wel is het nog vrij rustig, het toeristisch seizoen begint nog maar. Mijn tour morgen begint laat dus ik kan eindelijk weer eens mijn wekker afzetten.
    Read more