Satellite
Show on map
  • Day 6

    Snorkelen

    November 1, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 29 °C

    Het is mij gelukt om zonder airco en oordopjes te slapen, maar was daardoor wel vroeg wakker. De voormiddag heb ik gevuld met wat zwemmen en rondwandelen tussen de souvenirwinkels. De tour begon pas rond 13u30 en was opnieuw op een speedboot, maar geen lange afstanden deze keer. Het was jammergenoeg voornamelijk regen in de namiddag, maar tijdens het zwemmen maakt dat niets uit. Ik denk dat de meeste touristen komen om maya bay te zien, wat de filmlocatie was van the beach en een zeer mooi strand is, maar ik kwam voor het snorkelen. De eerste stop was een stuk strand waar veel apen rondliepen, niet zo interessant want ik zie die beesten tegenwoordig op elke reis. De tweede stop was om te zwemmen en je moest gewoon van de boeg van de boot in het water duiken, wat ik dan ook deed samen met de rest van de touristen die gemiddeld 20 jaar jonger waren dan ik. Het eiland is een party eiland, en dat is duidelijk te merken aan de leeftijd van de touristen hier.
    De derde stop was snorkelen en was voor mij het hoogtepunt. Het is toch een groot verschil tussen de vissen zien in een aquarium en er tussen zwemmen. Jammergenoeg heb ik geen foto's kunnen nemen, de onderwater camera die ik gekocht had was paar minuten al kapot, goedkope rommel.
    Voor maya beach kregen we een uur de tijd, ik heb een boekje zitten lezen. Er waren nog twee snorkel locaties daarna, met als laatste de luminesce plankton. Dat laatste is moeilijk te omschrijven. Wanneer het volledig donker is, en je beweegt rap in het water, licht het plankton op waardoor je blauwe lichtjes ziet bewegen rond je handen, zeer mooi om te zien maar vermoeiend.
    Het was al na 19u toen we terug landen, rap gedouched en naar een van de restaurants gelopen die ik gisteren gespot had omdat het stampvol zat. Vandaag had ik geluk en hadden ze een tafel vrij. Het is de beste locatie tot nu toe op het eiland, ze hadden een van mijn favoriete Thaise gerechten die niet te vinden is in België: gevulde ananas met gefrituurde rijst en kip. En omdat ik honger had van het zwemmen ook een voorgerechtje van samosa erbij genomen, iets Afrikaans dat ook al lang op mijn te eten lijstje staat.
    Morgen rustdag, niets gepland en zeer moe.
    Read more