Schotland 2023

Het land van Jamie Fraser Read more

Off we go

March 31, 2023 in Belgium ⋅ 🌧 12 °C

Dag lieve trouwe volgertjes
    EN WELKOM BIJ EEN NIEUWE PENGUIN!

Deze keer trek ik ni naar het oosten van Europa, ma iets noordelijker. Het land (ookal is het niet echt een land jaja) van de ruitjes, de doedelzakken, kastelen en Jamie Fraser: Schotland ✨

Tijdens deze heugelijke trip, word ik vergezeld door niemand minder dan de enige echte: To Baetens (*whoop whoop*)

Enjoyyy xx

Mijn theevolk

March 31, 2023 in England ⋅ 🌧 12 °C

Goeieavond

Hier ben ik weer. De eerste overstap is een feit! Aangezien die 5,5 uur duurde, hebben we London gecitytript op 5 uur.
    Voor jullie hier een overzicht van wat je allemaal op 5 uur tijd kunt doen in Londen:

- door het wondermooie Buckingham palace park wandelen
    - een random gratis museum waarbij ze 2D kunst omzetten in 3D kunst bezoeken
    - 5 keer bijna worden omvergelopen door Londenaars met paraplu’s
    - selfie bij de Big Ben trekken
    - eekhorens spotten
    - wannabe flamingo’s spotten
    - Een thee met melk bestellen zonder gejudged te worden (eindelijk)

Nu zitten we echt op een superdeluxecoole trein richting the highlands waar we een fancy ooglap kregen.

Kusjes en zie jullie morgen in Schotland

(W)inverness

April 1, 2023 in Scotland ⋅ ☁️ 6 °C

Rise and shineee

Weetje nog die superdeluxe trein waar we opzaten om naar Schotland te geraken? To heeft daar voor 5 uur lang cozy op de grond geslapen. Maaaar na veel overstappen (en onder andere al een sneakpeak van Edinburgh om 5.30u) zijn we in het noorden geraakt: INVERNESS

Yihaaa

Eerst hebben we wat gewandeld langs River Ness, daarna een kerk binnengewandeld (ofcourse), een museum binnengewandeld (ofcourse), waar To haar innerlijke Schot is bovengekomen. Je kan bijna het verschil niet zien. Na wat fangirling van mezelf over Jamie Fraser zijn we naar een boekenwinkel geweest, maar met boekenwinkel bedoel ik BOEKENWINKEL, oooooooveral boeken. Helaas niet genoeg plaats in de rugzak om een inventaris in te slaan.
    Dan effie lekker, voor we onze buik volstaken me fish & chips, een aperitiefje gedronken in het laatste zonnetje.

En de dag afsluiten doe je natuurlijk met het plaatselijke nightlife te ontdekken (conclusie, alle schotten zien er hetzelfde uit)

Dougal Fergus Augustus

April 2, 2023 in Scotland ⋅ ☁️ 8 °C

Hey daar!
    Vandaag veel foto’s van water, want we zijn aangekomen bij Fort Augustus aan Lock Ness!! Neejjj, helaas hebben we de draak nog niet kunnen spotten (die zit denk ik nog in de Maria Theresialei op haar kamer, #sorrynotsorry Fee). We hebben de dag vooral doorgebracht al tekenend/lezend/dromend naast het meer en de 18de eeuwse abdij.
    Ohja, en zeer belangrijk!
    We hebben een nieuwe reisgenoot!! To en ik hebben een schotse highlander geadopteerd. Dus vanaf nu zal Dougal Fergus Augustus ook zijn verschijningen maken in dit blog. We houden nu al van je Dougal xoxo

Nu op tijd bedje in, want vanaf morgen starten de zwaardere dagen…

Zoete dromen

Ps. Een real-life interactie die To had met een Schot:
    (Context: To was Dougal in de borstzak van haar jas aan het vervoeren, zijn hoofd stak naar buiten. Want ja, anders kan die ni ademen)

To: *minding her own business*
    Schot: “Is that cow?¿”
    To: “Yes, it’s my child”
    Schot: “You surely must be vegan”

Einde

Van 20 —> 30: wij zijn fk beast

April 3, 2023 in Scotland

Het lot was ons zoooo goed gezind vandaag.🪷
    Zoals jullie weten, gingen we vandaag aan onze tocht beginnen, de tweede helft van de Great Glen Way. 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 Maar dat deden we ni in het typische Schotse weer. ☔️Nee nee nee, er was ZON! ☀️Heel de dag! ☀️☀️Dus we hebben gehiked met die oerzware rugzak zoals je nog nooit hebt gehiked. 🥾Dougal heeft een fotootje met zijn familie gekregen 🐄en we hebben gepraat met een Schotse bergjoggster die ons vertelde over het paringsezoen van de kikkers. 🐸
    Toen we oorspronkelijk aankwamen in het dorpje dat onze eindbestemming voor vandaag was, 🗺️vonden we geen kampeerplaars die aan onze eisen voldeed. ⛺️❌Dus weetje wat we dan deden?❓❔
    Wij als echte beasten hiketen gwn al verder het tweede deel dat we normaal morgen zouden doen. 💪🏻🎒
    En zo, met pijne voeten en schouders, bereikten we toch een prachtige kampeerplaats. 🏕️✅Met na een beetje strugglen met het vuur, 🔥we ook en sterrenmaaltijd hebben bereid. 🫕

Ps. @mama @papa, ik heb een nieuwe rugzak nodig, 🎒deze is half kapot en mijn rug ziek blauw.🔵 Gelukkig hebben jullie een beast van een dochter xoxo 😘

Doorzettingsvermogen 100

April 4, 2023 in Scotland ⋅ ☁️ 9 °C

Aye

Dag 2 van de Great Glen Way hike, EN OOK METEEN DE LAATSTE DAG. Want wij als veel beenspiermensen, hebben de drie-daagse-hike, in twee dagen geplaceerd met die duizend kilo op onze rug (please, iemand, stuur mij een masseur). We zijn gelukkig ni ik contact gekomen me de dood, kippen of kinderen, maar enkel met prachtige natuur. Het weer was iets dreigender, maar nogmaals gunde het universum ons een droge dag.
    Omdat we dus een dag eerder in Fort William zijn aangekomen dan gepland, hebben we ook een last minute hotel geboekt, maar het is zeker iets verre van slecht.
    Dan nog maar eens een hamburger weggewerkt, en nu die dode pijne voeten en benen en alles laten rusten.

SLAAPWEL HOU VAN JULLIE <<33

Schotland is precies een schilderij

April 5, 2023 in Scotland ⋅ ☁️ 10 °C

Hey mijn favo bloggertjes
    Vandaag is de dag begonnen me een fameus stevig, echt Engels, ontbijt. Waarbij To zelfs (ik benadruk) VRIJWILLIG thee met melk heeft gedronken. Jaja dames en heren, het is echt waar.

Dan denken jullie misschien: “Gaan jullie met zo’n stevig ontbijt dan de Ben Nevis beklimmen????”. Maar neen, helaas, op dat vlak ga ik jullie moeten teleurstellen. Hoe graag we het ook wilden, het was vandaag té bewolkt, en anders zou er op deze Penguin enkel witte foto’s staan.

MAAR, Wees niet getreurd, we hebben iets anders fantastisch gedaan. We hebben de enige echte treinroute tussen Fort William en Mallaig genomen. Origineel wordt dit gedaan met de Jacobitetrain, maar omdat wij echte backpackers zijn, hebben we een inside cheaper alternatief gevonden. ;) Dus onze dag bestond voornamelijk uit uit het raam staren naar een wonder-mooi landschap.

Mijn haar was atm even wild and free als wij.

‘S avonds hebben we zoals de enige echten fish and chips afgehaald en in bed opgegeten terwijl we Anne With an E keken. Leven kan ni beter.

Cheeeeers

Ps. Big fan van de spiegels hier

Die plaats van da liedje

April 6, 2023 in Scotland ⋅ 🌙 6 °C

Mogggeuuuuuuh, welkom bij wéér een zonnige dag!!!
    Vandaag verlieten we Fort William voor het mooie Balloch, een stad aan de

🎶BONNIE BONNIE BANKS OF LOCH LOOOOOOOMOOOOOOND 🎶

Eerst nog effie een theetje gedronken in een kerk omgebouwd tot café/ klimcentrum. Na drie uur op de trein kwamen we dus aan bij de bonnie banks waar we een hele middag in de prachtige omgeving hebben gewandeld.
    Aangezien het zonnetje van de partij was, waren de wijn en een chipje ook van de partij, MAAR EEN GEKKE VOGEL HEEFT ONZE ZAK CHIPS GESTOLEN! Letterlijk, hij vloog ermee weg.

Ma bon, dan zijn we maar op resto gegaan. En om de dag af te sluiten heeft To zich even uitgeleefd me de henna. (Like and follow to see the results)

Toedeloeee

Droomstad (1/2)

April 7, 2023 in Scotland ⋅ ☀️ 8 °C

Ik weet iets wat jullie hoogstwaarschijnlijk nog nooooit hebben gezien:

Edinburgh in de zon

Ja, echt, de zon heeft ons nog steeds niet verlaten, dankjewel. We hadden ‘s ochtends de trein van Balloch naar Edinburgh genomen om toch nog zo veel mogelijk tijd in deze stad gevuld met kwaliteitsarchitectuur te kunnen besteden.
    Om broke-backpackersredenen hebben we het kasteel en de ondergrondse tunnels niet bezocht, maar wel hebben we heel de stad bezichtigd. Even een kort overzichtje:

- het Kasteel van Edinburgh
    - de ultieme schot met mooie muziek
    - ik herhaal, de idyllische, prachtige, middeleeuwse gebouwen
    - honger oplossen
    - ZWAARDEN
    - een museum waar we een half uur zijn binnen geweest
    - gezellig marktje in een kerk
    - Koffie en thee in het park zoals echte Edinburghse studenten

Dat was deel 1 van de dag
    (Ja er is zoveel gebeurd dat jullie vandaag 2 delen krijgen, joepie)

#Lit (2/2)

April 7, 2023 in Scotland ⋅ ⛅ 6 °C

Hier ben ik dan met deel twee van deze epische dag. Na de koffie in het park, hebben we nog lekker rondgeslefd in de stad waar ze een T-shirt hadden met een referentie naar een van onze eerdere stops( 10 punten voor wie de plaats herinnert). Sorry papa, mama zou me vermoorden als ik het T-shirt zou hebben meegenomen).
    Verder had ik jullie ook nog een update beloofd over de henna, ma helaas, hij wilt niet donkerder worden. Sip.
    We keken al een hele week uit naar nacho’s, maar op de vorige resto’s hadden ze da nooit, dus hebben we het heft zelf maar in handen genomen. #kitchenqueens
    Dan, omdat het de laatste avond was, kònden we toch niet anders dan de litte fissas op te zoeken. En ja hoor, ze waren lit.
    We begonnen in een echte Schotse pub waar we vrienden hebben gemaakt met een groep mid-life dertigers #Lit. Dan zijn we met die dertigers opzoek gegaan naar een feest #Lit. Onderweg heeft een van onze vrienden, Panosh ofzoiet, een gefrituurde pizza gekocht #Lit. Dan zijn we verder uitgegaan in een club genaamd Stramash met een live rock muziek van 60-jarige rockers #Lit. Dan hebben we NOG meer vrienden gemaakt #Lit. En toen was het 5 uur ‘s nachts #Lit

Dat is nu toch eens een mooie afsluiter van onze reis he
    De groetjes