Grand palace bezoeken🏯

March 6 in Thailand ⋅ ⛅ 36 °C

Vanochtend konden we iets langer blijven liggen, grand palace ging pas om 8.30 uur open, het was vanuit ons hotel ongeveer 15 minuten lopen, Jan wilde dit graag dus daar gingen we. Ik had natuurlijk na 100 meter al spijt dat we te voet gingen want ook vanochtend was het al bloedje heet, maar goed we zagen zo wel wat meer en zweten gaan we toch. Jan was eigenwijs en had dit keer geen lange broek meegenomen, bij sommige tempels hoeven mannen namelijk niet hun knieën te bedekken, in het grand palace wel. Mijn panterprint rok zat nog in de rugzak van gister, “dan moet je die maar aandoen Jan” (zei ik al lachend). Het personeel stond al te lachen toen we binnen liepen en wezen naar een bordje, mannen mogen geen rokken aan maar alleen een lange broek. Logisch want het zag er ook niet uit haha. We moesten daar dus een lange broek kopen, hij wilde al graag z’n losse olifanten broek (die hebben bijna alle reizigers in Thailand) dus kwam eigenlijk best goed uit, wel de hoofdprijs natuurlijk voor de ingang van het paleis. Grand palace was adembenemend mooi! Zoveel details in alle gebouwen, overal zie je goud en kleine spiegeltjes ook veel mooie hand geschilderde muren. Hier hebben we een tijdje rondgelopen en zijn vervolgens met de taxi naar het Lumpini park gegaan, even lekker relaxen onder de mooie palmbomen aan het water, uhh relaxed vond ik het toch niet zo, al voor de poort van het park lagen er 5 grote varanen in het water! We wisten wel dat deze er zouden zijn maar we vonden ze toch maar een beetje spannend van dichtbij, het was wel super mooi groen en deed mij denken aan central park in New York. Inmiddels hadden we wel weer trek en zijn we in de straat van ons hotel wat gaan eten. Een stukje verder van ons hotel staat ook een grote mooie tempel, hier wilde we ook wel even gaan kijken. Voor een kleine donatie mochten we hier kaarsen aansteken, bloemen aan Buddha geven en bladgoud op de Buddha plakken, mooie ervaring. Er werd tegen ons gezegd dat de grote goude Buddha vandaag jarig was, en dat we daar zeker even moesten gaan kijken, met de tuktuk konden we er binnen 10 minuten zijn. Ik was er al sceptisch over maar Jan was goedgelovig. We hebben entree moeten betalen, zijn bijna opgelicht door de chauffeur, uit de tuktuk gestapt omdat we niet opgelicht wilde worden en hebben toen een taxi moeten aanhouden om weer bij ons hotel te komen, en was het dit waard? Nee absoluut niet haha! De goude Buddha was niks speciaals en haar verjaardag was denk ik een toeristen lokkertje, ach leuk verhaal hebben we weer. In de middag zijn we weer gaan zwemmen bij ons hotel. We hebben in onze straat weer lekker gegeten en zijn daarna naar Rocco de rooftopbar geweest, waar je heel de skyline van Bangkok kon zien! Nu gaan we onze spullen pakken want morgenvroeg moeten we weer vroeg op, morgen gaan we naar Ayutthaya! 😄👋🏼Read more