Satellite
Show on map
  • Day 10

    Wat Phra that doi suthep & monnikenpad🛕

    March 12 in Thailand ⋅ ☀️ 20 °C

    Onze wekker ging vanochtend om 5.00 uur. We wilde graag de zonsopkomst zien bij de tempel Wat Phra that Doi Suthep. Op de scooter zijn we naar het hoogste punt op de berg gereden en waren we precies optijd voor een prachtige zonsopkomst. Verder hebben we deze mooie tempel nog bekeken en zijn toen weer op de scooter verder gegaan. Tussendoor komen we langs een natuurpark met watervallen, we kopen twee tickets en lopen het park op, we staan met z’n tweeën voor een geweldig mooie waterval! Het leek wel iets uit Hawaii. Jan neemt wat video’s op met de drone en daarna gaan we weer verder. We wijzigen onze plannen, we wilde vandaag eigenlijk naar de sticky waterfalls gaan maar het monnikenpad was op onze route naar beneden. Jan wilde deze route graag lopen dus hij stond al op ons lijstje. Bovenaan de berg noemt Jan “misschien kunnen we ook wel hier al stoppen, hoeven we niet heel dat pad naar boven te lopen.” Ja je zult wel denken wat een slim plan, was het eigenlijk ook wel geweest. Maar ik vond als je het dan graag wilt doen moet je het ook doen hoe de monniken dit dagelijks omhoog liepen. Ja dom dom dom. We rijden naar het begin van het monnikenpad en beginnen aan de steile tocht omhoog van 30 minuten. Na z’n 5 minuten denk ik, waar ben ik mee bezig joh. Ik wacht wel hier zeg ik terwijl Jan doorloopt. Ik krijg 200 baht en een flesje water (om te overleven haha!). Na enkele minuten krijg ik spijt en begin ik ook aan het pad, redelijk snel krijg ik Jan weer in beeld en lopen we hem samen af. Bovenop zien we een prachtige tempel, een ruïne omringt door tropische planten. We kijken wat rond op deze mooie plek en gaan dan weer naar beneden. We rijden naar een plek waar we lekker even wat lunchen en gaan dan bij ons hotel nog even zwemmen. In de avond eten we iets bij de night bazaar en gaan we naar een ladyboy cabaret. En dit was lachen! Ze waren prachtig gekleed en maakte er echt een show van! Dit moet je hier echt gedaan hebben! We hebben een drukke maar hele leuke dag gehad! Morgen staan de sticky waterfalls op de planning!🌴🌺Read more