Satellite
Show on map
  • Day 11

    Sticky waterfalls 💦

    March 13 in Thailand ⋅ ☀️ 34 °C

    We konden vandaag iets langer blijven liggen, gelukkig! Sticky waterfalls opende om 8.00 uur, dus rond die tijd wilde we aanrijden. Op de scooter zou het 1 uur rijden zijn en dat leek ons wel een goed plan. Eenmaal aan de route begonnen vond ik het toch een beetje spannend, Jan kan geweldig rijden op de scooter maar ik vind het verkeer hier toch maar druk en chaotisch. Ik zat achterop en het zadel zat vreselijk, ik had daar onderweg dan ook z’n last van dat we vaker moesten stoppen. We hebben wat andere routes bekeken waar ik me fijner bij voelde, deze zouden wel langer duren maar waren voor mij veel beter. We hebben er dus bijna 2 uur over gedaan om bij de watervallen te komen, lange tocht dus.. eenmaal bij de sticky waterfalls waren we die scooter rit alweer vergeten. Wat is dit fantastisch zeg! We lopen helemaal naar beneden op een houte trap om vervolgens op een waterval naar boven te klimmen! Bizar hoeveel grip je hierop hebt, je bent zo naar boven geklommen! Het water stroomt over de kalkstenen rotsen en laat een minerale laag achter. Dit zorgt ervoor dat er geen algen kunnen groeien die de rotsen glibberig maken. Was dus mega leuk en we zijn twee keer naar boven geklommen! Toen weer die super lange route terug naar het hotel. We hebben wel veel moois gezien onderweg en we waren voor de locals een leuke attractie! De scooter hebben we terug gebracht naar het verhuur bedrijf en in de avond hebben we op een markt nog lekker gegeten. Ook hebben we een welverdiende voet massage gehad na deze lange dag, deze duurde 30 minuten en kostte jawel €4,20! Geweldig haha! Morgenochtend vliegen we naar Khao Sok!✈️🏞️Read more