Khao sok national park🏞️⛰️

March 15 in Thailand ⋅ ☁️ 32 °C

Vandaag werden we wakker met het mooiste uitzicht tot nu toe! We wennen er niet aan. We hadden een boottocht door Khao sok national park geboekt om 8.30 uur. We nemen de taxi naar beneden en daar staat onze tour guide al op ons te wachten, het lijkt alsof hij rechtstreeks uit de jungle komt gelopen. We stappen met z’n tweeën in de longtail boot, we hebben heel de boot voor onszelf, wat een luxe. Khao Sok National Park is één van de oudste regenwouden ter wereld. Het park is maar liefst 160 miljoen jaar oud. Het is een magische tocht door de typerende kalkstenen rotsformaties en prachtige groene meren. Doordat we een privé tour hadden kreeg Jan de tijd om met zijn drone te filmen, en deze opnames zijn bijna onwerkelijk! Onze tour guide heeft zoveel kennis over de natuur hier dat hij vanalles laat zien en verteld. Hij vaart naar een volgroeit eiland waar hij uitstapt en zegt dat wij moeten blijven zitten, Jan en ik denken dat hij even moet plassen maar het duurt toch wel lang, misschien een nummertje 2? Na een paar minuten komt hij terug, hij heeft een krans van varens in zijn hand, hij komt terug op de boot en legt de krans op mijn hoofd, Jan krijgt er ook een en zo zijn we koning en koningin van Khao sok vandaag haha! We stoppen op een soort vlot waar we mogen kanoën en zwemmen. Ondertussen maakt hij voor ons ringen van de takken van de varens en voor mij een rotan armband, deze man is zo creatief met de natuur! Ik kijk m’n ogen uit, fantastisch! We varen terug naar het startpunt, maar dan keert hij nog even naar een van de eilanden, Jan volgt de man en samen gaan ze de natuur in, ik blijf lekker in de boot. Hij wilde graag apen laten zien maar die waren er vandaag helaas niet. Eenmaal terug pakken we de taxi naar ons hotel en koelen we lekker af bij het zwembad. We hadden nog wel zin om iets te ondernemen maar vanuit dit hotel blijkt dat lastig te zijn, ze bieden wel taxi’s aan maar deze zijn prijzig. Toch willen we graag een van de mooie tempels hier uit de buurt zien, we krijgen een privé minivan, beetje overdreven maar goed. Ik ben vergeten om mijn knieën en schouders te bedekken dus Jan maakt een mooie creatie met onze handdoek. De tempel is prachtig! We moeten een hoge trap op om het uitzicht te zien. Ook zitten er schildpadden. We gaan terug met de taxi en eten wat in het hotel. Daarna sluiten we de avond af in een lekker warm bad. Morgen gaan we naar Koh Samui! 🚕🌴🏞️Read more