Satellit
Vis på kort
  • Dag 29

Retir Wat Pa Tam Wua- DIA 2 🪷

12. oktober 2023, Thailand

Aquesta nit la Núria li ha costat molt poder dormir, estava incòmoda sense matalàs. L'Adrià, en canvi, ha pogut dormir millor tot i estar amb 20 persones més.

Aquí representa que et recomanen llevar-te a les 5 i fer la teva pròpia meditació al teu Kutti (cabanya) o a la sala de meditació. Realment poca gent es lleva a les 5. També pots anar a ajudar a fer l'esmorzar o netejar la fruita durant de 5 a 6:30. La Núria s'ha llevat d'hora i ha meditat, l'Adrià ha anat a ajudar a rentar la fruita.

A les 6:30 hem fet per primer cop el "offering food to monks", es tracta d'una cerimònia en la qual donem arròs als monjos. I després esmorzar, arròs amb un caldo de verdures i fruita dels arbres del costat del temple.

A les 8h-10h meditació, 45 minuts meditació caminant, 40 min meditació asseguts i 40 min de meditació estirada. Aquest cop no s'ha fet tan llarg com ahir a la nit i ens hem relaxat més. Ja estem més integrats.

A les 11 h dinar, arròs amb verdures i fruita (aquí és tot vegui i de proximitat).

Després de dinar hem anat amb la parella a visitar unes coves que hi ha al costat del Monestir. Una passada!

A les 12:50-15 h el mateix que la meditació de les 8 h. I després hem estat escrivint el diari i llegint.

A les 16 h-17 h es fan labors pel centre. Es tracta d'un monestir el qual es nodreix de les donacions i dels voluntaris que ho fan possible, no es paga res, dones el que vols al final del retir, per tant, demanen dedicar una hora al dia a ajudar a cuinar, netejar, endreçar... totalment comprensible.

Finalment al vespre a les 18 h-20 h cant de mantres i meditació.

Cada dia l'horari és el mateix, per tant, els següents dies només explicarem les noves sensacions i vivències que vagin sorgint.