• Day 114

Batad!

March 19, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 19 °C

Hallo hallo, we zijn weer terug van weggeweest. Nadat we youp hadden opgehaald gingen we met de nachtbus naar Banaue, om vervolgens naar Batad te gaan. Deze reis verliep helaas niet zo soepel als gehoopt. Het busstation was ver en moeilijk te vinden, taxi's zijn duur en we hadden eigenlijk te weinig geld gepind om de reis te maken. Vandaag gaan we ook alweer terug, en onze terugweg brengt zijn eigen problemen mee. Niks wat we niet aankunnen gelukkig. Batad, de eindbestemming van deze korte trip, staat bekend om zijn rijstterassen, die de gehele bergwand claimen. Het aangezicht hiervan was prachtig. Dit is misschien wel de mooiste plek van de hele reis. Om dan ook daadwerkelijk bij onze slaapplek te komen was weer een ander verhaal, en daar wegkomen al helemaal. De berg was steil en hoog, en dat is geen pretje met 15 kilo op je rug.
    De busreis putte ons allemaal uit, zoals te zien is op foto 6. Youp is nu een beetje tot rust aan het komen, maar hij heeft wel een hele zware start gehad. Dit waren ook de meest chaotische en zware dagen van de hele reis.