• Day 5

Ziua 5 - "Padre" Teide

March 12 in Spain ⋅ ☀️ 7 °C

Ziua 5 a inceput cu traditionala sesiune de yoga pe malul oceanului, urmata de o leneveala in jacuzzi.
    Exista mai multe variante de a ajunge pe Teide, noi am ales o calatorie cu masina prin Parcul National Teide pana la telecabina, pentru care am luat bilete incepand cu ora 15.30, in speranta ca prindem apusul aici. E important de amintit ca eram echipati pentru condițiile meteo variabile și pentru altitudinea ridicată a vulcanului Teide. (bocanci, geaca anti-vant, caciuli-glugi, etc). Achiziționarea biletelor pentru a urca cu telefericul pe Teide e bine sa fie facuta cu catev azile in avans, în special în sezoanele turistice aglomerate sau în perioadele de vârf. Aceasta se datorează capacității limitate a telefericului și pentru a evita aglomerația și timpii de așteptare mari.
    A fost minunat sa avem vreme bună; vântul puternic si aerul rarefiat poate fi un impediment pentru cei mai sensibili.
    Vulcanul Teide este încă activ din punct de vedere geologic, chiar dacă nu a avut erupții majore în ultimele secole. Cu toate astea, am putut simti energia si puterea locului. Ne-am putut bucura de suprafete mari acoperite cu obsidian, o rocă vulcanică sticloasă formată prin răcirea rapidă a lavelor.
    Ultima bucata pana la varf se parcurge pe jos, dar necesita rezervare (cu 2-3 luni inainte) si pregatire adecvata datorita altitudinii si conditiilor dificile ale terenului. Varful Teide are o altitudine de aproximativ 3718 metri deasupra nivelului marii, ceea ce poate cauza simptome de altitudine la unii oameni, cum ar fi ameteli, greata sau dureri de cap. De asemenea, este important de avut apa si hrana suficienta, precum si ochelari de soare si crema de protectie solara.
    Se spune ca în trecutul îndepărtat, înainte de a exista reglementări privind protecția mediului și conservarea patrimoniului natural, oamenii ar fi putut lua roci sau minerale din zona Teide sau din alte părți ale vulcanului si caînălțimea vulcanului Teide ar fi fost redusă semnificativ de aceste acțiuni. Sursele oficiale insa, spun ca acest lucru este putin probabil, și ca procesele geologice independente de acțiunile umane cum ar fi eroziunea sau activitatea vulcanică însăși, sunt cauzele reale ale modificarii inaltimii vulcanului de-a lungul timpului.