Zanzibar - un vis împlinit

• 292kilometers
  • Zanzibar - impresii generale

December 30, 2021 in Tanzania ⋅ ⛅ 31 °C

Zanzibarul este o destinație pe care o recomandam cu toți dinții dar asteptarile trebuie setate corect în ceea ce privește curgerea timpului, valori personale legate de calitatea și promptitudinea serviciilor și nu în ultimul rand de relațiile interumane atât cu localnicii cât și cu rezidenții europeni care au început sa facă un business foarte profitabil din "construirea puntilor turistice" dintre România și Zanzibar.
    Natura este foarte foarte generoasa sub toate aspectele: floră, faună (în special marină), soare, plaje, peisaje ...etc. Localnicii însă au ca mantră națională sintagma "pole-pole", adică "încet-încet" și nu se abat de la ea nici dacă vine sfârșitul lumii. La asta se adaugă adeseori și câte un hakuna-matata care înseamna “viață fără griji" pentru a încheia tabloul pașnic și duios al existentei în aceasta insula.
    Asta înseamnă că, odată ce ai aterizat, toate standardele europene de secol XXI sunt duse înapoi direct în secolul XIX dar cu puțin internet, telefonie mobila și ceva curent electric.
    Aeroportul este cam cât gura de metrou de la Unirii. Nu are aer condiționat sau sisteme de automatizare/digitalizare gen panouri electronice pe care sa vezi traficul pentru decolare/aterizare ...etc., Exista doar 2 benzi pentru bagaje asa ca atunci când aterizează un Airbus 330 cu peste 200 de pasageri ai nevoie de minim 1 oră ca să ajungi în posesia geamantanelor. Lângă clădirea actualului aeroport exista o clădire nouă, modernă, la care am avut acces doar la plecare.
    Este bine sa schimbi banii la exchange-ul din aeroport pentru ca au cel mai bun curs. Un secret este sa ai cu tine dolari, nu euro și sa ii ai în bancnote de 50 sau 100 pentru ca cele de 20, 10 sau mai mici primesc un curs mult mai prost. De asemenea, sa nu fie mai vechi de 2007!!! De ce, nu știu!
    Tot din aeroport este bine sa îți cumperi o cartela de mobil pentru date, de preferat pe operatorul Zantel care are cea mai buna acoperire. Noi am avut un modem wifi portabil, așa ca nu a fost nevoie sa schimbam SIM-ul din telefon și am beneficiat de net cam peste tot, amândoi simultan.
    Este bine de știut ca sunt foarte puține locuri unde nu se poate negocia. De obicei, dacă ajungi până la -40% din prețul inițial ești la prețul corect. In felul acesta cartela SIM de 12,5 GB a ajuns de la 35$ la 20.
    Îmbrăcați de Ianuarie și venind din Europa, am ieșit fleașcă din aeroport după aproximativ o ora și jumătate de recuperat bagaje, completat formulare cu pixul (nostru).
    Apropos, cetățenii romani NU plătesc viza de intrare in Tanzania (50$) datorită faptului ca tov. Ceaușescu a donat mașini ARO către zanzibarezi acum vreo 40 de ani (Yeeee!!!!)
    Întrucât Tanzania este fostă colonie britanică, toate mașinile (puține), au volan pe dreapta iar prizele au nevoie de adaptor special.
    Drumurile, ei bine, ele sunt o poveste în sine. Din câte am perceput noi, există un fel de șosea principală cu o singură bandă pe sens care traversează toată insula, un fel de Drum Județean la noi, șosea din care se desfac apoi o serie de alte drumuri secundare.
    Asfaltul este semidezastru și este prezent doar pe drumurile principale. În rest sunt doar cărări de pământ, drum de căruță le-am zice noi. Interesant la aceste drumuri este faptul ca în localitate sunt pline de limitatoare de viteza (!!!) foarte abrupte și lungi puse chiar și din 3 în 3 m deși toate vehiculele cred ca ar atinge 100 km/h numai dacă însumeazi kilometrajul lor. Bumperele nu sunt vopsite, asa ca au culoarea asfaltului si dacă nu ești atent, rupi mașina în 2 din prima.
    Deși se circula haotic, nimeni nu este agresiv. Am auzit 1 claxon în 4 zile și acela doar ca să se salute șoferi între ei. De obicei drumurile între punctele de interes de pe insula înseamnă niște linii drepte extrem de lungi. Curbe sunt doar în sensurile giratorii de la intrarea în localitate și în interiorul acesteia.
    În 10 zile de Zanzibar am dat peste un singur semafor, în Stone Town, partea veche/istorică a orașului cu același nume ca al insulei, Zanzibar. Semaforul era respectat doar de autoturisme, dube și camioane. Motocicletele, scuterele și bicicletele își vedeau de treaba lor, pe cont propriu, fără cască în 99% din cazuri și cu o armata de îngeri păzitori care îi feresc de accidente 😄.
    Transportul în comun (urban și interurban) se numește Dala-Dala și este un fel de dubă cu coviltir de lemn în care pasagerii merg inclusiv pe scara iar bagajele se pun pe acoperiș. Nu l-am încercat dar o rezidenta româncă mi-a spus ca ea îl folosește din plin!
    Acum despre hoteluri. Orice declarație despre numărul de stele trebuie verificata din surse europene de feedback. Noi stăm la un hotel declarat de 5 stele care în Romania ar primi numai cu intervenții de la guvern maximum 2 stele. Personalul însă este extrem de zâmbitor și prietenos, la fel ca toată populația insulei, dar sunt extraordinar de lenți.
    Într-una din zile, când ne întorceam din excursie, am văzut ca luase foc transformatorul de curent de la intrarea în hotel. Am început sa strigăm toți la personalul din recepție, să facă ceva, sa aducă un extinctor. Unul din ei a plecat după extinctor într-un pas atât de vioi de parcă mergea în vizita la mama soacră.
    Căderile de curent sunt foarte frecvente pentru ca întreaga rețea natională este prost dimensionată și complet insuficienta.
    Multe resorturi de lux sunt construite pe malul plajelor dar drumul de acces spre ele, din drumul principal, este, de cele mai multe ori, drum de căruță, plin de gunoaie sau bordeie făcute din chirpici, fără curent unde poți vedea cum localnicii dorm pe jos sau pe mese sau pur și simplu stau fără sa facă nimic. Îți zâmbesc și îți fac cu mâna sau îți cer o țigară.
    În același hotel poți avea camere de 5 stele dar și de 1 stea. Primești una sau alta în funcție de cât de tare faci scandal. Ăsta-i momentul în care începi sa primești pole-pole până mori!
    Agenția cu care am venit ne-a organizat 6 excursii pentru cele 10 zile pe care le petrecem aici + petrecerea din noaptea de revelion. Costul a fost de 250$/persoana pentru excursii și 120$ pentru petrecere. Acum, după ce am învățat Zanzibarul, cred ca ar fi fost mai potrivit sa alegem organizarea direct cu un localnic, prin intermediul recepției de la hotel.
    Toate locurile văzute pe insula au fost exceptionale dar în fiecare zi am petrecut, în medie, cam 2 ore dus + 2 ore întors, în condițiile în care noi am stat în sudul insulei la Hotel Kae Beach Resort 5* pe care l-am fi evitat dacă am fi știut ….
    Microbuzele pentru turiștii străini sunt decente, au aer condiționat, dar scaunele sunt totuși incomode pentru drumuri atât de lungi din cauza spațiului de la picioare, mai ales dacă ai mai mult de 1,75m.
    Odată ajuns la destinație uiți însă de calvarul cu transportul. Locurile sunt încă sălbatice și superbe. E drept ca este deja plin de pet-uri prin tot felul de zone deși PUNGILE DE PLASTIC sunt interzise prin lege și poți fi amendat dacă apari cu asa ceva pe strada.
    Mâncarea este excepțională, alcoolul ... depinde de noroc. Vinul local foarte prost, berea excelentă, spumant de Australia ok, tărie, mai bine îți aduci de acasă un whisky, rom sau palincă pentru ca prețurile nu sunt corecte și la asta nu negociază.

• Zanzibar - ziua 0-1

December 30, 2021 in Tanzania ⋅ ⛅ 31 °C

Ziua 0 - București, 30 decembrie, ora 13, burniță și vreo 10 grade afară. Aeroportul aglomerat, toata lumea cu masca, dupa vreo 4 ore de așteptat, ne îmbarcăm spre Zanzibar, cu escala la Doha. Grupul pestrit, mulți gălăgioși, în special părinții cu copii pe care nu ii pot gestiona. Unii sunt tăcuți, alții romantici în așteptarea revelionului pe plajele sălbatice. Noi suntem chiauni deja de oboseala drumului din ziua precedentă spre București care, în loc sa dureze 4 ore, a durat 7.
    Zburam cu Quatar Airways, scaune elegante, ecrane TV care urmau sa ne consume timpul generat de nesomn :(.
    După ceva mai mult de 5 ore am aterizat în Doha.
    Șocul a fost asa cum ne-am așteptat. Prima data diferența de temperatura care ne-a amețit, apoi opulența din aeroport care făcea ca un Lamborghini sau un Maybach - afișate în buricul locației - sa para niște jucării naive.
    Am dat 7€ pe o apă plată la 0,5 și am început sa cascam ochii pe la tarabele cu dulciuri, bijuterii de lux, ceasuri de lux, sandwich-uri de lux, haine de lux, wc-uri de lux, oameni de lux ... ne-am bucurat când ne-am amintit ca avem o motocicleta care are în numele ei terminația "de luxe" deși este cât se poate de populară.
    La 2 dimineața ne-am îmbarcat din nou, spre Zanzibar.
    După 8 ore, multă foială și alt nesomn am ajuns la destinația finală. Aeroportul arată gen autogară comunistă, polițiști cu gura mare dar care deveneau imediat prietenoși când aflau ca suntem din România, aglomerație ca la sfintele moaște, toată lumea se îngrămădea la niște pupitre oblice cum erau pe vremuri la Poșta Română, ca să completeze un formular de acces în Tanzania/Zanzibar. Cozile erau imense, căldura atinsese pragul de vipie, umiditatea din atmosferă lipea de tine haine, hârtii, pixuri ...
    Din senin a apărut un polițist lângă noi care ne-a întrebat de unde suntem. Când i-am spus ca suntem din România ne-a dus la un ghișeu si i-a ordonat ofițerului vamal sa-si întrerupă activitatea si sa se ocupe de noi (yeah baby🥳)
    Iar de aici începe o alta poveste.. “Le Revelion” 😂
    Ziua 1= Revelionul 2022. Dacă ar fi să mai fie odată probabil am alege diferit. Si asta pentru că am mers cu valul și am decartat 100 euro/persoana pentru o petrecere cu 400 de români în care ne-am potrivit foarte puțin. A fost pe plajă ce-i drept, cu homari, fructe de mare și tot tacâmul, dansatoare cu tenul ciocolatiu, pitipoance de România tunate, ceva “vedete” din Romania, o mâna de turisti rătăciți, de alte nații. Iar pentru că eram extrem de obosiți după drum și din cauza că nu am reușit să ne odihnim in camera fiarta de hotel, am părăsit in glorie petrecerea la ora 1 AM, pe melodia “ Lasă-mă papa la mare”😂

• Zanzibar - ziua 2

January 1, 2022 in Tanzania ⋅ ☁️ 29 °C

Prima zi din 2022 ne găsește în camera de hotel, fierți în suc propriu, din cauza de AC defect si încă câteva probleme administrative. Lipsiți de energie, lipiciosi, dar cu o puternică dorință de a lupta pentru confortul pentru care am plătit, ne-am petrecut o parte din zi cu Rodica de la agenția de turism (multumim Universului pentru că ai fost acolo în Zanzibar cu noi 🤟). Spre după-amiaza/seară, ne-am parcat la barul plajei de alături: Kae Beach Bar a nu se confunda cu Kae Beach Resort Hotel care este total altă mâncare de pește, adică stricat !!!). Aici ne-a fost gazdă Petra, o românca rezidentă in Zanzibar de câțiva ani. Ea ne-a povestit multe “ tips and tricks “ ale locului, care ulterior ne-au fost de mare ajutor. De exemplu: prețurile se negociază aproape peste tot (mai puțin in magazinele cu prețuri fixe - dar noi am văzut doar 2 de acest gen în toată excursia) si sunt de 3 feluri: pentru localnici, pentru rezidenți și pentru turiști. Ele se multiplică exponențial 😂. Iar pentru că ea are și câțiva Masai în staff, am aflat că ei sunt considerați atât de cinstiți, incat cheile de la seifurile cu încasări stau la ei și astfel toată lumea este liniștită.
    Pe la 18.30 a început spectacolul zilnic închinat apusului de soare: dansuri africane, jonglerii cu foc sau fără foc, acrobații și socializare între popoare 😂

• Zanzibar - ziua 3

January 2, 2022 in Tanzania ⋅ ⛅ 29 °C

Dis de dimineața ne-am pregătit cu mare efort de trezire pentru excursia de snorkeling pe “Insula Mnemba”. Pe modelul pole-pole, autocarul a întârziat 1 ora și 30 minute, fapt care a cauzat din nou nemulțumiri cu mult zgomot in rândul grupului. In fine, nu insistam pe episodul neplăcut, întrucât experiența ulterioară a fost una deosebita.
    Întâi ne am oprit in mijlocul oceanului unde exista o porțiune cu apa pana la brâu (!) și limpede cum nu am mai văzut, in care evident ne-am scăldat și admirat o steluță de mare rosie atât de perfecta încât parea facuta din ceara. După vreo 20 de minute de înotat împotriva curenților, ne-am îmbarcat și am pornit spre zona de snorkeling în apele atolului care înconjoară insula. Acolo ne-am calibrat vederea înspre viata acvatică care s-a deschis de îndată ce ne-am scufundat. O mulțime de pești tropicali, corali, anemone și alte viețuitoare marine ne-au încântat privirea 🐠🦀🐙
    Realizarea zilei a fost faptul ca eu (Oti) mi-am învins teama de apă (🤟), după 2 încercări, 1 colac de salvare ca suport si câteva julituri pe scara bărcii 🙏
    La întoarcere, ne-am oprit intr-o piața autentica de legume,&fructe&cărnuri de unde am cumpărat un fel de hamsii uscate la soare, prăjite in ulei (yammmmi) și învelite intr-o bucata de ziar. Am fost OK după :). Apoi am fugit rapid de mirosul de carne stricata amestecat cu cel de fructe fermentate si pentru ca zona era insalubră rau iar localnicii păreau deranjați de invazia albilor (mzungu cum le zic ei) semidezbrăcati in spatiul lor…
    La ieșirea din piața am negociat in viteza vreo 4 bucăți de mango buuuuun și copt + tot atâtea portocale verzi la coaja și dulci la gust.
    Pe mâine zic …

• Zanzibar - ziua 4

January 3, 2022 in Tanzania ⋅ ⛅ 29 °C

In ziua a 4-a am beneficiat de o excursie cadou din partea organizatorilor pentru a mai compensa din nervii pe care i am adunat in primele zile.
    Zanzibarul are 2 zone foarte comerciale: Nordul cu Kendwa - Nungwi, și partea de Sud-Est cu Paje și Jambiani. Pentru ca noi eram in zona Paje, cadoul a venit evident pentru zona de nord. Nordul este foarte popular pentru că acolo, indiferent de flux-reflux se poate înota deoarece nu au bariera de corali pe care o au cei din Est/Sud-Est și topografia terenului de sub apă este diferită. In plus, Kendwa este orientată către Vest, așadar am avut parte de un apus de Soare minunat. Pe plaja din Nungwi am avut timp de baie, plajă&shopping și am luat prânzul la restaurantul Mamma Mia de pe plaja. Managerul fiind un italian simpatic, am mancat&baut mai liniștiti + am admirat pesiajul de vis.
    Cu plaja din Kendwa a fost alta treaba. Plaja lata, populata cu cluburi, tieneri veseli, localnici, ne a oferit pe lângă experiența plăcută și un apus de soare idilic pe un cer super senin.
    Drumul dus-întors a durat vreo 5 ore și s-a simțit zdranga zdranga….
    Aaa, era sa uit: la dus am oprit la un fel de băltoaca numita Aquarium, in care trăiesc câteva broaște țestoase dar nu am fost deloc impresionați. Am plătit intrarea ca sa beneficiem de toaleta 😂

• Zanzibar - ziua 5

January 4, 2022 in Tanzania ⋅ ⛅ 30 °C

Minunatul Zanzibar este cunoscut si ca Insula Mirodeniilor. Înainte era cel mai mare exportator de cuișoare din lume dar intre timp fermierii locali mai cultivă condimente doar pentru consum propriu sau în scop demonstrativ pentru turiști. Am plecat așadar dis de dimineața, curioși foc, către renumita ferma de condimente. După vreo ora jumătate de zdranga zdranga dar cu aer condiționat și un grup complet de mistocari romani alaturi, am ajuns la destinație, unde “Sandu negru” ne-a întâmpinat intr-o română semi-stricată cu “ Bine ați venit/Hakuna Matata! Eu sunt Sandu cel negru și voi fi ghidul vostru in următoarele 2 ore. Puteți gusta tot ce vreți, mâncați aici muriți acasă 😂”. Alături de el stătea Săndel, care se transforma in Sândica, în funcție de nevoile artistice ale lui Sandu negru 👋🏿 Am râs (cu pauze) vreo 2 ore, am degustat fructe exotice, tot felul de condimente, am văzut cum se culeg nucile de cocos, cu o tehnica speciala de cățărare, având o frânghie care se leagă de jur împrejurul gleznelor iar cățărătorul executa mici salturi in sus pana la vârf in timp ce cânta melodii africane pentru a atenționa trecătorii ca e cineva in pomul de deasupra lor. Ce curea de siguranță, ce casca de protecție, ce saltea sub copac :-)) , nimic din toate astea, doar o veselie permanenta pe care am regăsit-o la toți localnicii de pe aici.
    La final am fost invitați la un prânz autentic african, servit pe covor în poziția șezând, fooooarte gustooos.
    La final, ne-am delectat cu un shopping de condimente la fel de autentic, incheiat cu o negociere atât de tulbure încât nici acum nu ne dăm seama cine a ieșit mai câștigat 😂

• Zanzibar ~ ziua 6

January 5, 2022 in Tanzania ⋅ ☁️ 30 °C

Deși părerile grupului au fost împărțite in 2 din cauza nivelului de oboseala acumulat, am ales o excursie care se arăta și ea obositoare: tur ghidat in Stone Town și Insula Prizonierilor (Prison Island). Am mers vreo 2 ore și ceva cu același tip de microbuz, pe aceleași drumuri perforate și presărate cu limitatoare de viteza. La destinație ne aștepta ghidul nostru Almas, un localnic carismatic și foarte politicos. Am început excursia cu o vizita la toaleta publica de pe o straduta îngusta, unde pe lângă faptul ca plăteai o taxa de 2000 shilingi (un pic mai puțin de 1$), trebuia sa te și gospodărești singur, adică: după ce-ti făceai treaba (găseai tu poziția de yoga care sa-ti ofere stabilitate ), aveai o găleata și o cana mica mica, de care trebuia sa te folosești ca sa-ti cureți locul faptei. Un fel de turnat apa cu pipeta. Bun imceput, măcar plecam la drum desinfectati bine. 🥶.
    Temperatura de afara, umezeala de Africa și betoanele de pe străzi, ne-au făcut sa ne simțim ca intr-un cuptor și cu plapuma pe noi. Am avut la purtător sticle cu apa la 2 L din care am băut puțin și des și bine am făcut, caci altfel am fi ieșit ciufuliți tare din aceasta excursie. ..
    Din discuțiile cu Almas am aflat multe lucruri interesante: cultura locală Swahili, este de fapt o combinație de influențe indiene și arabe “așezate” de-a lungul timpului peste baza africană, influențe care se răsfrâng în tradiții, limbă, gastronomie, arhitectură, porturi, și nu numai.
    Dupa ce am devenit suficient de obosiți, ne-am oprit la un bar/restaurant aflat la ultimul nivel al unui hotel, unde ne-am răcorit/odihnit/admirat panorama orașului.
    Am pornit din nou la pas, de data asta sa învățăm lucruri interesante despre epoca întunecată a comerțului cu sclavi, practică apusă oficial in 1873. Nu am intrat in fosta piața de sclavi pentru ca ar fi fost o încărcătură emoțională pe care nu ne-o doream atunci. Înainte de binemeritatul prânz ne-am oprit un moment în fața casei unde a locuit Freddy Mercury (el s-a născut in Zanzibar) și am vizitat magazinele din apropiere în care se vând bijuterii cu tanzanit (o piatră prețioasă care se găsește doar in Tanzania).
    După prânz și shoppingul de brățărici mari și mici, căni cu masai, tablouri colorate și hipopotami am mers cu barca până pe Prison Island unde trăiesc câteva țestoase gigant aduse din Seychelles. (cea mai bătrâna are 196 de ani si are cochilia spartă :( )
    Prison Island a fost proiectată cu scopul de a fi o închisoare pentru sclavii mai rebeli care încercau să evadeze dar, după ce a izbucnit o epidemie de holera, a fost folosită pentru carantină iar in prezent este un sanctuar pentru animale (țestoase, păuni si o antilopa minionă locală denumită dic-dic).
    La întoarcerea de pe insula ne-am oprit din nou, de data asta în piața de noapte din parcul Forodhani. Ziua, în acest parc se joacă copiii contra unei taxe de 1000 de shiling ( mai puțin de 0.5$).
    Am ajuns înapoi la hotel după ora 9.30 iar petrecerea era în toi pe plaja. Am mâncat si dansat desculți in nisip, alături de masai frunoooosi si oameni dragi întâlniți aici 💃🏽

• Zanzibar - ziua 7

January 6, 2022 in Tanzania ⋅ ⛅ 31 °C

6 Ianuarie - Boboteaza și … ziua mea de naștere 🥳🥳.
    De fapt excursia in Zanzibar este cadoul pe care soțul meu drag mi l-a oferit cu ocazia mai sus menționata 😘.
    Ne-am pornit dis de dimineață din nou (am zis ca mai putem :-)) către destinația numită “Safari Blue*, excursie pe apă de o zi, cu o barcă traditională Dhow. Aceste bărci erau folosite în trecut pentru transportul persoanelor și al mărfurilor între partea continentală și Zanzibar. În prezent sunt folosite in scop comercial: pescuit și turiști.
    A trebuit să plecăm atât de devreme din cauza refluxului. În această parte a insulei întreaga activitate este croită în funcție de flux și reflux (high tide și low tide). Dacă ajungi prea târziu la locul de plecare riști ca apele să se retragă (cam 1 km) și barca să rămână pe uscat.
    Am ajuns fix la limită întrucât apele începeau să se retragă și a trebuit să mergem vreo 300m pe jos sa le prindem din urmă :-)
    Interesant însă este faptul că odată cu retragerea apelor o parte din viețuitoarele marine rămân “descoperite”. Zeci de crabi mari și mici își caută adăpost in găurile din nisip pe care le sapa pentru a se adăposti.
    Mergând pe jos pana la bărci, am simțit soarele atat de puternic încât parca ne lovea din toate direcțiile. Crema de protecție solară, dacă nu este cu factor 50, e degeaba. Ne-am blindat cu hanorace de in alb cumpărate de la localnici ca sa putem face snorkeling fără sa ne ardem.
    Barcagiul nostru s-a nimerit sa fie un om vesel și un bun entertainer. Am cântat impreuna cu el Jambo-Hakuna Matata , o melodie africana - simbol pentru Tanzania și Kenya.
    În ciuda faptului că localnicii sunt săraci lipiți pământului (hainele lor au cusături care repară zonele rupte, pânzele bărcii aveau gauri cât capul, încălțările sunt simple, uzate tare si in cele mai multe cazuri cu trei numere mai mici…) veselia și fericirea din ochii lor e acolo timpul…
    Am oprit întâi pe o limbă de nisip, unde ghizii noștri au încropit rapid un cort care sa ne protejeze de soare și au trecut la curățarea si felierea fructelor exotice pe care le-am mâncat apoi cu maaaare placere .
    După o pseudo baie in apa pana la genunchi, am pornit către zona de snorkeling, o lagună superbă formată din stânci naturale si corali, unde am admirat din nou flora și fauna acvamarina.
    În cele din urmă am acostat pe insula Kwale, care este la bază o comunitate de pescari si unde
    echipajul ne-a pregătit un gustos grătar cu fructe de mare de toate felurile.
    Apoi ne-am plimbat pe insuliță, am admirat bătrânul baobab de 550 ani si evident, am făcut un mic shopping, întrucât prețurile aici sunt cam la o treime față de cele din Zanzibar.
    La întoarcere, am avut vânt prielnic, au ridicat velele, am cântat din nou si ne-am simțit extraordinar 👋🏿
    Seara la hotel m-a așteptat o surpriză grozavă. Soțul din dotare, complotase cu Rodica de la agenție și cu Shaban - managerul hotelului, care de-altfel era responsabil de majoritatea nervilor pe care i-am avut in primele zile, și mi-au pregătit un scenariu de vis🧚🏼‍♀️. “Private dinner” înseamna o masă cu mezanplas-ul aferent, așezată pe plajă, înconjurată de petale roșii de flori africane, poziționată sub o inimă împletită din frunze de palmier iar de jur împrejur lumânări fixate bine în nisip. Stunning, nu?
    Ne-am așezat la masă amândoi ca 2 miri, eu cu emoțiile la mine și tratată ca o prințesă africană de toți cei de acolo.
    A urmat servirea felurilor de mâncare pregătite special pentru noi (salata cu cigale, homar ), dar mult prea mult așa ca una din portii m-am bucurat sa o împart cu cei ce la bucatarie. Tortul l-au servit încolonați toți (5 chelneri, 1 bucătar , 1 masai) cântându-mi “La mulți Ani” in engleza și Swahili. A fost un moment care m-a uns la suflet și am simțit mai tare ca oricând energia pozitiva a locului emanata de oamenii buni de lângă mine❤️

• Zanzibar - ziua 10

January 9, 2022 in Tanzania ⋅ ⛅ 30 °C

“The Rock” și vizita în Paje, este ținta noastră pentru ziua de azi. Restaurantul cu nume care înseamna “stâncă” este renumit pentru poziția în care se află. La reflux este un simplu restaurant pe o stîncă de pe uscat. La flux devine interesant, întrucât pentru a ajunge la el, trebuie să mergi cu barca. Rezervările se fac cu patru zile înainte pentru că este foarte mic (12 mese). Noi am ales să-l vizităm doar pe dinafară și împrejurimile, întrucât ni s-a spus că mâncarea nu este foarte bună dar este foarte scumpă. Prânzul l-am luat la Upendo, un restaurant “de fițe” raportat la ceea ce am văzut până atunci. Am văzut și ceva vedete românești pe acolo.
    “Uhuru Republic” sunt cei care ne-au încîntat auzul, cu muzică africană cântată la vioară❤️
    Paje, este o zonă comercială diferită de cea unde ne-am petrecut noi o buna parte din vacanță, dar are și ea farmecul ei și aici mă refer la zecile de kite-uri care populează apele de acolo. Nici zona de shopping, adică bazarurile nu sunt de neglijat. Acolo găsești toate brandurile personalizate de ei: IKEA family, Guci, Dolce&Gabanna 😂
    La întoarcere ne-am oprit la barul din sat, denumit “Stress free zone”. Mirosea a iarba, chelnerul (un pseudo descendent al lui Bob Market) puternic “fumat” iar toate mesajele de pe pereți îți inspirau același lucru: fără stres :). Am comandat cu teamă un fel de omletă făcută din cartofi și ou, și de băut am luat o nuca de cocos si niste fresh-uri fără alcool că doar suntem într-o țară musulmană zise chelnerul) în care erau înfipte paie aduse desigilate direct din bucătărie, motiv pentru care am sperat tare ca suntem primii utilizatori.
    Apoi am plecat pe jos până la hotel unde am eșuat pe marginea piscinei așteptând cina…