HAPPY NEW YEAR

January 1 in India ⋅ ☀️ 32 °C

Beste vrienden hier zijn we weer, met een nieuwe pinguïn keer op keer. Zoals elke dag begonnen we met een ontbijt, we gingen naar Artjuna, een hele hippe tent die je zo in Amsterdam zou tegen kunnen komen. Na het ontbijt namen we de taxi naar Old Goa. Dat is het oude bestuurscentrum van het nog Portugese Goa. In Old Goa staan veel oude kerken of kathedralen. Zo is die bruine de Basillica of Bom Jesus, een kerk uit 1605 met het graaf van de heilige Franciscus Xaverius. Het volgende adres was het archeologisch museum, een klein museum met vooral veel standbeelden en andere steenachtige dingen. Gelukkig waren er wel 2 hele lieve puppies. Na het museum gingen we naar de Sé Cathedral uit 1640. Net als wij vonden de Indiërs het wel goed zo'n kerk dus moesten ze andere dingen fotograferen. Wij de westerlingen werden dan ook het middelpunt van hun aandacht en camera. Vooral Luna vonden ze allemaal heel interessant met haar blonde haren. Na nog even wat te hebben gegeten en nog langs een tempel en Gandhi te zijn gegaan namen we de taxi terug. Om te zorgen dat er geen stiltes vielen had onze chauffeur een mooi album aangezet over hoe goed Jezus en God wel niet zijn. Simpel van de muziek, maar uiteraard wel bekeerd gingen we terug naar het hotel. We bleven niet lang want de zee riep ons. Na afgekoeld te zijn gingen we maar beginnen met tijd doden, want het was toen pas 6 uur en we waren allebei al een beetje moe. We dronken wat bij het hotel, bij een cocktailbar zonder cocktails en bij een restaurantje, ondertussen natuurlijk flink kaartend. Toen het bijna 12 uur was gingen we naar Shiva Valley, de oorsprong der trance muziek. We bleven op het strand staan toen alles begon te knallen. Om 12 uur houden het noorden en zuiden van Anjuna een wedstrijd wie het hardst en mooist vuurwerk kan afsteken. Geen idee wie er heeft gewonnen, maar het was wel heel hard. Na 12 gingen we naar binnen om nog even de voetjes van de vloer te doen. we dansten wat met 2 Nederlanders die we eerder die dag hadden ontmoet bij een restaurant. Op een gegeven moment waren onze lichamen op dus was het tijd om te slapen. Gelukkig nieuwjaar allemaal!
    De eerste quizvraag van 2024: Welke ziektes waren een probleem in Old Goa en zorgde voor de downfall van Old Goa?
    A) tyfus, hepetitus A, Goneroe
    B) de pest, hepetitus B, schaamluis
    C) corona, De spaanse griep, chlamydia
    D) Malaria, syfilus, cholera