• Day 39

Gili Trawangan - Sanur

March 24, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Zoals gisteren al gemeld, vandaag wederom een speciale dag! Talin is jarig!! Maar er staat vandaag ook een flinke reis op t programma. We hebben tot 1345u voordat de ferry naar Bali vertrekt. Aangezien t Talin's verjaardag is mag zij kiezen waar we heen gaan. Dat wordt dus The Exile aan t strand. Helaas is dat een stuk lopen en we spreken af dat we terug in ieder geval 1 van de paardenrijtuigjes nemen. Het is behoorlijk heet en met de rugzak wordt t niet beter. We komen volledig bezweet aan bij The Exile. Hier nog een kleine "ruzie" gehad over de gekozen lokatie. Maar vlot weer bijgelegd. We nemen een watertje en later nog een annanassap. We hadden de ober "Mr. Ja-Maaaan" laten doorschemeren van de verjaardag. Hij kwam met de sapjes terug en bij Talin stond er een stuk annanas op in de vorm van een hartje... Schattig!

Ook de lunch daar gegeten en dan wordt t toch onverbiddelijk tijd om naar de haven te gaan. Natuurlijk op het hele stuk naar de haven geen paard en wagen te zien en we kwamen dus andermaal badend in het zweet aan.... Ingechecked en we konden direct aan boord. Op ons ticket stond 1345u als vertrektijd, op de folder stond 14u. Het was net na half 2 en de crew was bijzonder gepikeerd dat er nog een aantal gasten niet waren. Er werd luid getoeterd om zo de "laatkomers" te waarschuwen, waar ze ook waren. Uiteindelijk was iedereen er en konden we gaan. Talin had weer een zeeziekte tablet gescoort en viel op een gegeven moment weer in slaap. Op Trebogan een aantal mensen gelost en meer aan boord genomen, zodat de schuit afgeladen vol zat. Gelukkig nog maar een half uurtje....

In Sanur stond onze transfer te wachten en bracht ons naar Villa by the Sea. Hier hadden we 3 dagen geleden de bagage, die we niet nodig hadden, achter gelaten. Ambon deed breed lachend de deur open. We mochten zelfs de douche nog even gebruiken als we wilden. Dat wilden we zeker!! Dus fris en monter afscheid genomen van Ambon en naar t strand gelopen. In hetzelfde leuke tentje waar we onze eerste maaltijd op Bali aten, eten we nu onze laatste... We hebben nog wat tijd over dus we gaan nog bij club Casablanca een drankje doen. Talin heeft een enorme hoeveelheid felicitaties die ze wil beantwoorden dus die is wel ff zoet....

Over klein uurtje vertrekken we hier en dan de lange vlucht terug. Het was een fantastische, betoverende vakantie. Bali is echt een aanrader!!