• Day 491

Italië juni 2018

June 19, 2018 in Italy ⋅ ⛅ 30 °C

Na wat speurwerk hebben we besloten voor een vakantie in Italië. En wat voor één! Een heuse wandelvakantie! Jazeker, de 50-plussers gaan ook echte 50-plus vakanties doen. Wellicht staat volgend jaar een Rijnreisje op t programma... 😂

06.00u ging de wekker vanmorgen. Kyron hadden we gisteren al naar de Woefhoef gebracht. Een soort wellnesscenter voor tot op t bot verwende honden... Rond 06.50u gingen we vrolijk op pad richting Zaventem. Dat "vrolijk" zou ons snel vergaan... Eerst files: die hadden we ingecalculeerd, maar toen ging t volledig mis met de navigatie. Verkeerde afslagen, omrijden, maar de tijd tikte onverstoorbaar verder. Misschien heeft de eigenwijsheid van de hoofdpersonen van dit verslag er ook iets mee te maken, maar dat laat ik in t midden... Er is ook geen enkel fatsoenlijk bord te vinden in dat kl... België! Ten einde raad, wilden we de auto maar op een andere parkeerplaats neergooien (we hebben nl gereserveerde plekken bij de Quickparking). Maar ja, dat kon niet, want ook die zijn gereserveerd. Voor anderen welteverstaan. Via Google Maps uiteindelijk in de straat terecht gekomen waar de "Quickparking" moet zijn. Een klein bordje leidt ons inderdaad een terrein op. Een volledig vervallen en duistere ex-fabriekshal doemt voor ons op. Das dus de Quickparking.... De paal vertelt ons dat we op een verkeerde lokatie staan, maar we zijn zo ten einde raad dat we m voorbij rijden en als een idioot een plekje zoeken. Na wat gesoebat met de uitbater kunnen we eindelijk met de transferbus naar de luchthaven. Godzijdank waren we nét op tijd... De rest verliep redelijk soepel, behalve dat we alsnog een half uur vertraging hadden!

In Italië aangekomen de koffers opgehaald en een kaartje gekocht voor de trein. Das nog zo'n 3 uur tot aan Greccio, onze eerste stop....

Nou, die 3 uur viel dus een bietje teugen zeg maar... We leven inmiddels 19.00u en we zijn net in t hotel. Een paar keer overstappen, kost een hoop tijd! Bij de laatste overstap in Terni, zou onze trein vertrekken van spoor 1 "Ovest". Geen idee wat dat laatste was, maar spoor 1 was natuurlijk zo gevonden... De tijd dat onze trein zou vertrekken was gekomen én gegaan, maar geen trein. Inmiddels stond Paulo onze hotellier al te wachten op ons in Greccio... Weer vragen en een uiterst onvriendelijke treinbeambte krabbelde wat op een papiertje en daar moesten we t maar mee doen! Op een gegeven moment viel mijn oog op een bord met "ovest" erop (inmiddels wisten we dat dat West betekent). Uiteindelijk daar gaan kijken en áchter een trein die al een behoorlijke tijd niet van zn plek was geweest, stond een dieseltreintje met 2 coupées. Dat was dus de trein naar Greccio!!!

Ingestapt en nog even getuige geweest van een politie inval waarbij een donkere jongen volledig binnenste buiten werd gekeerd door 3 agenten in burger, maar waarbij niets werd gevonden. Zonder enig excuus stapten de 3 uit, de jongen hevig beledigd achter latend.... enniewee, we zijn er bijna! Nog 2 haltes te gaan. Greccio centraal is een vervallen gebouw met de naam van de plaats op de gevel, maar in the bloody middle of nowhere. En, als klap op de vuurlijl, geen gsm bereik! Nul, nada noppes! Hoe moeten we nu Paulo bereiken? Gelukkig stond er een man in een auto op iemand te wachten en hij had wel bereik door een duistere reden, dus zijn telefoon geleend en gebeld. Paulo kwam na een kwartiertje ons ophalen en babbelde vrolijk (in t Engels!) met ons. De kamer is prima, het pleintje voor het hotel uit een film en het eten super, dus we hebben geen klagen. Maar we zijn allebei helemaal kapot! Morgen onze eerste wandeltocht! Spannend!!!!