Suppen en motorrijden

September 21, 2022 in France ⋅ ⛅ 23 °C

Het is blijkbaar toch doorgekomen. We meldden ons vanmorgen bij de uitvalbasis voor de nautische activiteiten en zowaar, stipt om 0930u komt een ventje aanrijden die opgewekt vraagt: suppen??Ja graag! We helpen m met het versjouwen van de supboards en er gaan nog 2 mensen van het animatieteam mee. Een jongen die al vaker heeft gesupt en een meisje die dat nog niet eerder heeft gedaan. Het weer erg onwennig en ik tril als een rietje als ik ga staan. Maar na een minuut ofzo is het evenwichtsorgaan gekalibreerd op de nieuwe situatie en sta ik weer een stuk steviger. Let's go! Het is heerlijk rustig op de rivier en we varen al snel een heel stuk weg. Talin babbelt met de jongen en achterin ploetert het meisje met de sup en haar evenwicht. Een strijd die ze uiteindelijk verliest en met een fraaie boog landt ze in het water.

Na een uurtje draaien we om, om weer terug te gaan. Helaas is de wind erg opgestoken en je raadt het al: wind tegen! Vooral het laatste stukje naar de kade is lastig omdat de brug waar we onderdoor moeten als een soort windtunnel fungeert. Maar uiteindelijk zonder nat pak de streep gehaald!

Terug bij de caravan een lekker bakkie gedaan en een heerlijk broodje gegeten. De PC van stal gehaald en via Kurviger een (wat later bleek) prachtige route samengesteld. Onze motorritten zouden onze motorritten niet zijn zonder het nodige geklooi met de navigatie en deze keer is het niet anders. Talin's tank was leeg dus zsm een tankstation zoeken. We vonden er 1 en daar was t enorm druk! Niet zo gek want bij deze (Total) pomp kost een liter Euro 95 maar liefst € 1,35!!! Na de tankbeurt een werkelijk prachtige route gereden en het laatste stuk eigenlijk bij elkaar geflanst, omdat de navi ons weer eens parten speelde. Maar het mag de pret niet drukken want alles is mooi vandaag. Enorme uitzichten, mooie brede wegen, maar okk kleine bergpaadjes, alles hebben we weer gehad!

Morgen staat een dagje Nice op de planning.