Dag 1 en 2 Stuttgart en Slovenie

September 12, 2023 in Slovenia ⋅ ☁️ 20 °C

Na een lang jaar met vele gebeurtenissen, met name op werk gebied, gaan we nu eindelijk op vakantie. Uiteraard met onze "nieuwe" camper! Dit jaar hebben we besloten om een reis naar Kroatie te maken met een eerste stop in Slovenie.

Talin had het in het weekend van 9 en 10 september nog een yoga retraite met Laura en Madelon die erg leuk was maar wel heel erg warm. Er werd deze week wederom een hitte record gebroken. Dus we vertrokken pas op maandag 11 september. Doel was om om 07.00u te vertrekken, maar dat werd uiteindelijk 07.30u, dus voor ons doen best OK. De reis naar onze eerste stop (Stuttgart) was zonder heel veel spannende zaken. De camper reed geweldig, Zenna was lekker rustig en Talin en ik hebben elkaar afgewisseld met rijden. Rond 16u waren we in Stuttgart. We hadden met Robert afgesproken om daar wat te gaan eten. We hadden de camping zo uitgekozen dat Robert niet zo lang hoefde te rijden.

Het was wel een bijzondere camping met enige uitersten. Om bij de entree te komen reed je langs een langgerekt terrein met allerlei kermisattracties en caravans van de kermisklanten. Het bleek later dat Stuttgart, net als Munchen, het oktoberfest kent. Er stonden achter onze camping een stuk of 4 joekels van bierhallen, waar zo'n 5000 man per hal feest kan vieren en pullen bier kunnen wegtikken.

We zijn eerst met Zenna wezen wandelen en een mooi park bezocht. Omdat het f..king heet was, dreven we van het zweet: dus douchen. Sanitair van de camping bleek van uitstekende kwaliteit te zijn en ook schoon, dus dat was een grote meevaller! We spraken met Robert af om 18.30u. Na wat zoekwerk was hij er uiteindelijk en toen kwam de 2e verrassing: de bistro op de camping seveerde ons een uitstekende maaltijd! Heerlijke Ribeye steak en Maultaschen! Robert heeft na het eten de camper nog even bewonderd en ging rond 21.30u weer naar huis.

Wij hebben redelijk geslapen en de volgende ochtend ging om 06.30u de wekker.... Ook vandaag hadden we iets meer dan 600km voor de boeg dus snel vertrekken. De reis ging naar de omgeving van het meer van Bled. Een zeer bekende trekpleister in Slovenie. Wederom was de reis zelf niet vermeldenswaardig. Camper reed geweldig, Zenna deed het goed en wij hebben elkaar afgewisseld met rijden. Alleen bij de grens met Slovenie moesten we een vignet kopen. De dame achter de balie moest het kentekenbewijs van de cmaper hebben. Daar staat echter niet op dat het een camper is. Ik heb de dame met veel moeite weten te overtuigen dat het niet op het kenteken wordt vermeldt, maar dat de camper weldegelijk als zodanig staat geregistreerd bij de RDW in Nederland. Alsof ze nog nooit een Nederlandse camper hadden gezien daar!!!

We zijn min of meer op de bonnefooi naar de Eco River Camping gereden omdat die er erg leuk uitzag maar op de site stond dat honden niet toegestaan waren. Bij de camping aangekomen, was de hond echter geen enkel probleem. Hele leuke camping met veel ruimte, een leuke mix van mensen (verdacht veel Belgen overigens...), een heel leuk mini restaurantje en nomaden tenten die je kunt huren. Nadat we de camper hadden geparkeerd op de ons toegewezen plek, zijn we gaan wandelen. Eerst probeerde Talin nog te zwemmen in de rivier, maar de vele mega gladde stenen en het snelstromende water deed haar besluiten de pogingen te staken.

De wandeling ging door het bos dat direct naast de camping ligt. Zodra we Zenna losmaakten, ging ze er als een raket vandoor. Helemaal happy sprintte ze van de ene plek naar de andere! Ze had wat overtoligge energie die ze blijbaar kwijt moest na 2 dagen geduldig in de camper te hebben rondgehangen. Nadat we terug kwamen op de camping was het happy hour bij Rex' bar: een tot afhaalrestaurant omgebouwde caravan. Talin nam een lekkere Aperol Spritz en ik hield het gewoon bij een biertje. De kaart van Rex' bar was eenvoudig. Wat salades en wat wraps. Maar.... super lekkere wraps en als toetje een Belgische wafel met caramel! Yummie!!! Omdat de Aperol Spritz op een nuchtere maag de nodige coordinatieve uitwerking had op Talin, belandde voornoemde Belgische wafel ondersteboven op de bank. Dus alles terugschuiven op het bord en met het schaamrood op de kaken naar een natte doek gevraagd om het allemaal weer schoon te maken.

Morgen gaan we eerst een klein stukje terug naar het meer van Bled (Schijnt erg mooi te zijn). Daarna toch weer 300km naar de Plivice meren. Wellicht dat we daar dan 2 dagen blijven. Gaan we daar wel weer bekijken!