Trouwdag in Rovinj

September 22, 2023 in Croatia ⋅ 🌧 24 °C

Jaja, het 1e lustrum is een feit! Vandaag dus 5 jaar getrouwd! Niet normaal hoe snel de tijd gaat.

Vannacht mwhoa geslapen op de camperplaats. Om 0830u eruit gegaan en een zeer slaperige Zenna uitgelaten. Nadat Zenna had gegeten zijn we naar de betaalautomaat op de camperplaats gereden. Daar wachtte ons een niet zo fijne verrassing: de kosten voor 1 nacht zonder ook maar 1 voorziening bleek (ik hoop dat jullie zitten...) € 88,- te bedragen!!!!!!!!! WTF!!?!??? Dat is dus de allerduurste campingplek die we ooit hebben gehad! Gisteren lazen we het bord met informatie en het was helemaal niet duidelijk verwoord. Wat wij interpreteerden is dat het € 4,- per dag zou kosten (wat goedkoop is, maar goed...). Dit bleek dus € 4,- per uur te zijn!!

Zijn wij nou gek? Naar de Duitsers gelopen die even verderop op de camperplaats stonden en ons leed uitgelegd. Zij schokken zich kapot, want ook zij dachten dat het € 4,- per dag was! Ze begonnen meteen met inpakken! We hebben ons nog nooit zo bekocht gevoeld. De Duitser en ik zijn ook de andere campergasten langs gegaan en iedereen had hetzelfde! Gelukkig, het lag dus niet aan ons. Talin was zo boos dat ze een handgeschreven briefje bij de ingang heeft opgehangen dat men hier niet moet parkeren vanwege de absurde kosten!

Afijn, jankend bij de betaalautomaat toch maar afgerekend (parkeerticket stond nl op kenteken) en richting onze volgende stek gereden. We konden in principe pas om 12u terecht, maar de dame zei dat er wellicht eerder plek was. We hebben op de naastgelegen camping (een mega groot ding met honderden plaatsen) een bakkie gedaan en rond 10u gebeld of het al zou kunnen. En het kon! Snel afgerekend en de 600 meter naar de andere camping gereden.

Talin liep met Zenna achter de camper aan. De dame van de receptie vertelde dat we konden kiezen uit 2 plekken. Toen ik zei dat mn vrouw er aan komt met de hond, zei de dame schamper: "Ah, jouw vrouw beslist dus?" 😆 Yep, dat klopt! Maar ik wist voor welke plek Talin zou gaan. Die met de Olijfboom voor de deur! En dat klopte dus ook.... De mooiste plek van de vakantie tot nu toe. Hele kleine camping, waar geen kinderen mogen komen (! 😎) en dus mooi rustig. Prachtig sanitair en een zwembad! Het restaurant (waar we vanavond gaan eten) staat als uitstekend te boek.

We hebben later vanmiddag nog een lekkere wandeling gemaakt met Zenna en bij thuiskomst de Champagne opgetrokken om onze trouwdag te vieren!

Op deze camping blijven we sowieso een paar dagen.