Naar onze laatste stek: Porec

September 26, 2023 in Croatia ⋅ ☀️ 27 °C

We hebben het enorm naar ons zin gehad op de mooie camping met de Olijfboom en de grote eikels op het dak, maar vandaag is het dus echt ijd om te vertrekken. We hebben gisteren al het nodige ingepakt, dus zijn we relatief snel klaar. Ik moet nog wel alle eikels van het camperdak halen, anders stuiteren die wellicht op de voorruit van een achterligger. Da motte we niet hebben tuurlijk! Ladder geleend bij de receptie en met een bezem de eikels van het dak geveegd. Dat waren er genoeg!!!

Afgerekend en prettig verrast door wat we moesten betalen. De weg op! Mooi weer en een mooie route, hoewel t maar 37km naar Porec is. We komen langs het Limski Fjord. Een stukje klein Noorwegen in Kroatië. We stoppen daar en wandelen een stuk met Zenna. Je kunt de Forellen gewoon zien zwemmen hier! We komen uit bij een verlaten gebouw. Zenna vindt t spannend en toch ook super leuk, want ze knijpt m ertussen uit. Na wat zoeken en roepen vinden we haar weer helemaal blij terug.

Tijd voor een bakkie. Het restaurant heeft ook een hond en die vindt Zenna wel leuk! Gelukkig is het wederzijds en die 2 spelen een tijdje met elkaar. We rijden het laatste stukje naar Porec. Mooie route door een heuvelachtig landschap. De camping die we hebben uitgezocht is van een compleet ander kaliber. Van een camping met zo'n 25 plaatsen, naar een camping met zo'n 1000 plaatsen!! Ook bij deze camping krijgen we een plattegrond in handen gedrukt met de mededeling "zoek maar iets dat je mooi vindt"! En dat vinden we! Mooie plek met uitzicht op zee! De camping verder effe verkend. Straks gaan we nog wat eten bij een restaurant op de camping. We zijn weer helemaal blij met deze plek!