• Day 17

Porec stad

September 27, 2023 in Croatia ⋅ ☀️ 27 °C

We zijn naar Porec gekomen om o.a. de stad te bekijken, dus dat doen we vandaag. Er rijdt een toeristen treintje (je weet wel, zo'n omgebouwde tractor met een paar karretjes erachter dat door de straten rijdt) en na wat wikken en wegen besluiten we die te nemen richting Porec. Het beloofd namelijk weer een hete dag te worden.

Het opstappunt lag iets verder weg dan we dachten dus moesten we het laatste stukje nog op een drafje doen om de "trein" te halen. Bij de trein aangekomen, zette Zenna de bokkenpruik op en wrong zich los van de leiband en stoof weg tot vermaak van de treinreizigers! Na wat lokken met snoepjes, kwam ze toch maar terug. De "treinreis" zelf was zonder problemen. Porec zelf is een leuk stadje, maar bij lange na niet zo mooi als Rovinj. Na een stadswandeling was het tijd voor een lichte lunch. We streken neer bij een cafeetje/lunchroom. De kaart was overweldigend klein. Een tosti of een croissant bleek het enige te zijn. Dan maar een tosti. De cappuccino die Talin had besteld was niet lekker en de tosti was ook van zeer dubieuze kwaliteit. Kortom, geen fooi.... Snel weer door!

We hebben besloten terug te lopen naar de camping. Het is voor het eerst in deze vakantie dat ik echt last had van de hitte. Een sloom, slap gevoel in mn lijf. Heel vreemd voor mij... Afijn, niet zeuren maar doorlopen en na een stevige wandeling die ons langs een paar joekels van hotels voerde, kwamen we weer op de camping. We moesten nog wat boodschappen doen, maar blijkbaar gaat de camping dit weekend dicht voor de herfst/winter en dus waren de schappen behoorlijk leeg! Pizza's hadden ze nog wel dus die doen we vanavond op de BBQ.

Thuisgekomen eerst gezwommen in zee en daarna wachtte mij het fijne klusje van de sup oppompen. Zoals eerder gemeld is dat een stevige klus! Met z'n 2en lekker stukje gevaren. Talin is daarna nog ff alleen verder gegaan en heeft van een afstandje het naaktstrand bewonderd, waar "veel hing" volgens haar... 😆😎

Morgen is onze laatste dag hier voordat we vrijdag naar huis vertrekken.