• Day 19

Één na laatste dag en laatste dag

September 29, 2023 in Austria ⋅ ☀️ 18 °C

Gisteren zijn we om 0730u gaan rijden. Er is van de reis niet veel opmerkelijks te melden, behalve dat het prachtig weer was en het allemaal voorspoedig ging.

Om 1730u kwamen we aan bij een camperplaats in de buurt van Nürnberg. Bleek een hele grote te zijn en om de haverklap arriveerden andere campers om daar de nacht door te brengen. Zoals eerder gemeld zijn camperplaatsen simpele "campings" zonder voorzieningen. Deze was daarin een uitzondering omdat er water was, een mogelijkheid vuil water te lozen én (tegen betaling) electra kon krijgen. Bij een automaat € 4,- aftikken voor de nacht (deze keer dus écht € 4,-).

Achter de camperplaats blijkt een heel fraai meer te liggen met een mooi restaurant, bootverhuur en kinderspeelplaatsen, die echter allemaal gesloten zijn. Voor een maaltijd zijn we dus aangewezen op wat het nabijgelegen dorp ons kan bieden. Google biedt uitkomst. Op 2,5km lopen bevindt zich een Grieks restaurant. Omdat we de hele dag in de camper hebben gereden is een fijne wandeling zeer welkom!

We hebben prima gegeten en daarna nog een ijsje gescoord. De camper bij terugkomst flink laten doorluchten (met alle horren gesloten) en naar bed.

Gedurende de nacht werd t alsnog bloedheet in de camper en Talin wilde zelfs de airco (die vlak boven ons hoofd hangt) aanzetten. Dat scheelt! Later die nacht nog uitgebreid op muggenjacht geweest. Kortom: k.tnacht.....

Vlak voordat de wekker gaat begint t te regenen. Eruit, dakluik dicht en voorbereiden voor vertrek. We zijn inmiddels onderweg en de 1e file is een feit. We hopen vanmiddag tussen 16u en 18u weer in Halsteren te zijn....