Brandende zon en eten bij de Waterkant

May 23, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 31 °C

Gister zoveel regen, vandaag hele hete zon! Het was eindelijk niet zo regenachtig dus konden we lekker de stad in. We moesten eerst nog naar de vreemdelingenpolitie om een langer verblijf aan te vragen. Bij binnenkomst op het vliegveld krijg je namelijk maar 30 dagen. Wil je langer blijven? Moet je naar de vreemdelingenpolitie. Aangezien ik veel langer dan 30 dagen blijf, en Hanneke ook, moesten we daar nog even langs.

We namen de taxi naar de immigratiedienst toe. We hoopten dat het een kwestie van stempel vragen en gaan was, maar dat viel tegen. Het was heel druk en we moesten meer dan een uur wachten. Gelukkig hoefden we geen moeilijke vragen te beantwoorden en kregen we wel gewoon een langer verblijf.

Ondertussen was het al middag geworden en besloten we naar de Waterkant te gaan met de taxi. Bij de Waterkant hebben we gegeten. Ik had rijst met groentes (kousenband/nog meer dingen waarvan ik de naam niet weet) en het was echt heel lekker. De meneer die het had klaargemaakt was ook echt superlief en vertelde ons nog zijn recept voor de saus die erbij zat.

Daarna zijn we een stukje langs het water gelopen, richting het onafhankelijkheidsplein en fort Zeelandia. We waren helaas te laat om het museum binnen te gaan (alles is dicht na 14u) maar daar kom ik vast nog wel een keer. Het was echt heel erg heet om door te stad te wandelen maar we wilden zo graag nog wat zien, dus zijn we nog even (al zwetend) doorgelopen richting de Palmentuin. Dat is eigenlijk een soort parkje met allemaal palmbomen, heeeel mooi. We zagen toen ook nog het beruchte Zus&Zo vol Nederlandse toeristen.
    Een stukje verder hebben we nog het paleis gezien, een soort Amsterdamse gebouwen en een paar bijzondere kerken.

Toen we bijna smolten onder de brandende zon zijn we teruggelopen naar Fanna en hebben we nog even met de rest van de mensen daar gezeten op de binnenplaats. We hadden het eten van de lunch meegenomen omdat het heel erg veel was. 's Avonds hebben we dat opgewarmd en nog wat spinazie/ei/groentes bijgebakken. Was heel lekker!

Morgen gaan we alweer richting Mariënburg. Daar kunnen we verblijven bij kennissen van Hanneke. Superlief dat we daar morgen slapen en ik ben heel benieuwd hoe het daar is!

*op de foto's zie je het eten bij de Waterkant, de Waterkant zelf, een Leguaan, palmbomen in de palmentuin, Amsterdamse gebouwtjes & het beruchte I❤Su beeld*