Naar Mariënburg!

May 24, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 30 °C

Alweer ons laatste nachtje bij Fanna gehad. Na een lekker ontbijtje met Fernandes (even de koelkast leegmaken dus frisdrank bij het ontbijt haha) hebben we de rest vaarwel gezegd. We namen de taxi naar Mariënburg. Hanneke kent mensen die daar wonen en ze hadden ons uitgenodigd een tijdje bij hun te verblijven. Best wel spannend maar vooral heel lief van die familie!

De taxichauffeur was een beetje verbaasd dat we daar heen wilden en kende zelfs de weg waar de familie woont niet. De taxirit was best wel lang, bijna een uur. Het was wel een hele mooie rit, door heel mooi landschap. We zagen heel veel verschillende huizen dus konden een beetje zien hoe de mensen hier wonen. Sommige huizen zijn supergroot en nieuw, andere juist klein en vervallen.

Uiteindelijk kwamen we bij het huis van Gaby, Don en hun zoontje. Ze hebben hun huis zelfgemaakt en is heel mooi! Zeker vergeleken met andere huizen hier. Ze ontvingen ons en waren gelijk super gastvrij. We hebben de hele middag met hun gekletst en ze hebben heel veel verteld over hun leven hier.

De ouders (en broertjes/zusjes) van Gaby wonen hiernaast dus die hebben we ook gelijk ontmoet. Echt superlieve mensen allemaal.

's Middags zijn we langs allemaal winkels geweest om inkopen te doen voor als we naar het binnenland gaan (maandag). Daar zijn de winkels veel duurder dus wilden we alvast wat spullen inslaan om mee te nemen. Gaby en Don namen ons mee naar allemaal winkels waar we superveel spullen hebben gekocht.

's Avonds hebben we hele lekkere soep gegeten, met rijst en ei. Echt heerlijk! We waren echt heel moe geworden dus zijn we niet al te laat gaan slapen. Gaby wilde nog allemaal eten voor ons bakken maar dat hebben we even verschoven naar morgenochtend (gebakken banaan als ontbijt dus, nu al zin in!!).

* Op de foto's zie je het huis waar we verblijven en "onze" straat*