Satellite
Show on map
  • Day 1

    Voorbereiding

    December 16, 2018 in the Netherlands ⋅ ☁️ 0 °C

    Nog 8 weken en dan ben ik als het goed is in Nieuw Zeeland. Na de ervaring van Karin, na meer dan 30 uren reizen, helemaal gaar dus, heb ik maar besloten om ook maar een hostel te boeken, het zelfde als Karin. 18 € voor een 4 persoons-dorm, gelijk maar geboekt. Ligt maar een paar honderd meter van het busstation hoef ik dus geen dure Taxi te nemen.
    We zouden elkaar treffen in Tauranga maar er is geen directe verbinding met Auckland, daarom heb ik voorgesteld om elkaar in Rotorua te treffen, omdat ik daar zou moeten overstappen. Ik moest maar doen wat voor mij het beste voelt. Ik heb dat maar als een "Ja" begrepen. Vlak bij het busstation in Rotorua is een camping waar ik al eens gekampeerd heb, kunnen we weer nemen. Omdat Karin in de planning heeft om op 1 februari weer voet op het Noordereiland te zetten en wij elkaar op 10 februari zouden treffen in Tauranga, geeft haar dat 2 extra dagen om te reizen. Nu treffen wij elkaar op 11 februari in Rotorua en hoeft zij ook niet naar Tauranga te fietsen, 69 Km, scheelt nog een dag.
    Vorige week zaterdag naar Decatlon in Enschede geweest om een regenjas en regenbroek te scoren en naar een nieuwe slaapzak en dons jack te kijken. Allemaal gelukt.
    Vrijdag m'n bestelling van Rosebike binnen gekregen. Een Tubus bagagedrager voor de voorvork. Schijnt de beste keuze te zijn en deze past ook nog 😆. Verder 2 nieuwe banden. Schwalbe Marahton MONDIAL Performance. 3 binnenbanden een Axa achterlicht en een Axa 50 lux koplamp.
    Gisteravond de banden gemonteerd, ze zijn een stuk breder en hoger dan de oude. De oude waren 28 mm breed de nieuwe 42. Dat zorgde voor allerlei problemen. De spatboren stonden te laag, de nieuwe banden zijn een stuk hoger, daardoor past ook mijn bagagedrager achter niet meer. Heb ik van mijn stadsfiets de bagagedrager af gesloopt, want die kan ik in hoogte verstellen. Maar daar mis ik twee montage steunen van. Vanmiddag maar eens verder met het sleutelen, moet tenslotte morgen weer op de fiets naar mijn werk. Gisteren avond ook de 50 lux koplamp gemonteerd. WAUW!!!! Wat een licht. Ben gisteren meteen ff een stukje gaan fietsen op een onverlicht stuk weg, het is net of je een verstraler op je fiets hebt. Een minpuntje ik heb niet de goede besteld, deze heeft geen standlicht. Misschien kan ik er nog een condensator in prutsen.
    Vanavond toch nog een oplossing voor de bagagedrager gevonden. Ik heb de steunen van de oude bagagedrager gebruikt. 👍 Ook gelijk het achterlicht gemonteerd. De beugel voor de montage van het acherlicht was verroest en had een behandeling nodig. Nadat deze roestvrij was gemaakt behandeld met een roest omvormer. Het achterlicht heeft gelukkig wel een standlicht. Morgen lekker op de fiets naar het werk.
    Read more