Satellite
Show on map
  • Day 49

    De laatste loodjes

    February 2, 2019 in the Netherlands ⋅ ❄️ 1 °C

    Volgende week om deze tijd ben ik 3 uur van Auckland. Vandaag de laatste boodschappen op de fiets gedaan, in de SNEEUW!
    Daarna de fiets gewassen en bug free gemaakt voor Nieuw Zeeland. Het is verboden beestjes en zaden mee te nemen op de fiets. Trouwens ook in of op andere spullen.
    Nog geluk gehad deze week. Zondag voor toch maar nieuwe remblokken gemonteerd. Bleek dat de snelspanner van mijn Magura voorrem gebarsten was. Dinsdag na werktijd naar Bike Totaal of ze een snelspanner op voorraad hebben? De mecanicien loopt naar zijn werkbank en pakt er een snelspanner vanaf.
    Zo iets? vraagt hij.
    Ja... zeg ik.
    Wat mot dat kosten? vraagt de receptionist.
    Is voor het goede doel.
    Voor Nix dus. Toppers
    Ik doneer een paar Euro in de pot van het kankerfonds.
    De montage had nogal wat voeten in aarde. De nieuwe hevel komt tegen de band aan.
    Na wat heen en weer geneuzel en twee bakken koffie bij de buurvrouw, zie ik het licht. Ik tik de hevel van z'n asje en monteer het gespiegeld in de houder. Nu werkt het wel.
    Pfff...
    Read more