PARIS

August 19, 2017 in France ⋅ ⛅ 20 °C

Tænk - så nåede vi det. Lige det vi har drømt om i mange år - Paris i egen båd, helt uvirkeligt.
    Nu er vi her PARIS!
    Efter ca 3000 km sejllads (lidt ad omveje ligger vi fortøjret i Port de Arsenal, kun få hundrede meter fra Bastille pladsen. Vejret er med os det meste af tiden, sol, varme og blå himmel. Havnen rummer plads til ca 300 både, og mod forventning er der mange ledige pladser. Havnen er dyr at ligge i, men sammenligner vi med hotelpriser, kan vi ikke klage. Vi bruger dagene på at se, vandre, spise, snuse og føle Paris igen, igen. En af dagene gik turen til Mont Martre - en tur på 20,3 km. dog incl. hyggepauser og en lækker frokost bestående af muslinger, pommes frites og kold hvidvin, men efter hjemkomst og et koldt fodbad gik jeg altså i seng sammen med solen. På fodtur rundt i Paris kunne vi desværre konstatere, at terroreren har et fast greb i byen. Overalt hvor der er turister i større antal, er der spækket med politi med skarpladte maskinpistoler, vejafspærringer og kontrol. Man skal lige vænne dig til at spise en god middag i selskab med det franske politikorps.
    Paris er jo mange ting, men også lydene hører med til byen, men der er ingen knap man kan skrue ned for om nødvendigt. Nu har vi jo vænnet os til stille dage og aftener langs floder og kanaler, så efter en "forlænget weekend" stikker vi atter næsen mod syd.
    Inden vi forlod Paris tog vi Rasmine med en tur på Seinen og oplevede og genså byens fantastiske bygninger. Det er altså bare specielt at sejle i eget "hus" gennem Paris - en fantastisk lykkefølelse.
    Sammen med vores dejlige venner, Janne og Kaj fra Køge på jagt efter en vinterhavn til vores både. Måske ikke lige så let som vi troede. Har undersøgt et par muligheder, men alt har været optaget. Spurgte forresten lige i Port de Arsenal (Paris) om prisen for en vinterplads - 32.000 kr. for 7 måneder - "men alt er desværre optaget Madame " - hvortil jeg svarede " det var sørme da ærgeligt".
    Nå, vi finder nok nogle gode pladser et andet sted.

Sendt fra min iPhone