14-1 Waiau

January 14, 2019 in New Zealand ⋅ 🌧 12 °C

O.k. weer geen topdag, maar ondanks de ingrediënten voor een baaldag, best een leuke dag, ik denk omdat ik een route had met niet zo veel verkeer meestal en omdat ik steeds driekwart rondjes reed had ik af en toe wind mee. Ik kon gewoon fietsen: fijn.
    Het regent de hele nacht, dus ik ben blij dat het 's morgens ongeveer droog is. Dat het begint te regenen als ik de camping afrijd mag de pret niet drukken. Vooral omdat ik vlak daarna het monster van Loch Ness in een weiland zie staan, ... wat een rare koeien!? Ook zo'n verhaal over de renbaan kan ik erg waarderen (laatste alinea).
    Regen wordt miezer, toch maar regenpak aan houden. Goed idee, maar na een uur plenzen vind ik het toch minder leuk worden. Ik lunch in een pub, maar de regen wordt niet minder. Ook mijn waterdichte sokken maar weer aan in mijn nieuwe sandalen. Dáár had ik ze niet voor gekocht, daar moet ik dan weer om lachen. Door, gele weg is druk, ik ga maar Turquasi liedjes oefenen. Daar ben ik zo druk mee dat ik niet eens in de gaten heb dat de weg ondertussen minder druk is en de regen minder. Op de hartstikke schattige camping kan ik tussen 2 buien opzetten en het wordt nog droog ook. Ik vertrouw het niets en blijf in mijn tent, bovendien; warm is anders. Ik heb mijn winterbroek weer aan! Blij dat ik die nog niet heb weg gegooid. Wat zal ik lekker slapen vannacht!