New Zealand
Dog Brook

Here you’ll find travel reports about Dog Brook. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

On On to Hanmer Springs & Kiwi NH Day 1

February 1 in New Zealand ⋅ ⛅ 75 °F

Fat Catz was a blast! Trail was to and from the historic jail site across the street from the tavern. Ha ha!!

Now, I'm at behind the tavern taking a much needed rest before heading to Hanmer Springs and 2019 Kiwi Nash Hash. Yippee!

So long [for now] and thanks for all the fish. ✌️

14-1 Waiau

January 14 in New Zealand ⋅ 🌧 12 °C

O.k. weer geen topdag, maar ondanks de ingrediënten voor een baaldag, best een leuke dag, ik denk omdat ik een route had met niet zo veel verkeer meestal en omdat ik steeds driekwart rondjes reed had ik af en toe wind mee. Ik kon gewoon fietsen: fijn.
    Het regent de hele nacht, dus ik ben blij dat het 's morgens ongeveer droog is. Dat het begint te regenen als ik de camping afrijd mag de pret niet drukken. Vooral omdat ik vlak daarna het monster van Loch Ness in een weiland zie staan, ... wat een rare koeien!? Ook zo'n verhaal over de renbaan kan ik erg waarderen (laatste alinea).
    Regen wordt miezer, toch maar regenpak aan houden. Goed idee, maar na een uur plenzen vind ik het toch minder leuk worden. Ik lunch in een pub, maar de regen wordt niet minder. Ook mijn waterdichte sokken maar weer aan in mijn nieuwe sandalen. Dáár had ik ze niet voor gekocht, daar moet ik dan weer om lachen. Door, gele weg is druk, ik ga maar Turquasi liedjes oefenen. Daar ben ik zo druk mee dat ik niet eens in de gaten heb dat de weg ondertussen minder druk is en de regen minder. Op de hartstikke schattige camping kan ik tussen 2 buien opzetten en het wordt nog droog ook. Ik vertrouw het niets en blijf in mijn tent, bovendien; warm is anders. Ik heb mijn winterbroek weer aan! Blij dat ik die nog niet heb weg gegooid. Wat zal ik lekker slapen vannacht!

Waiau und die Fahrt zur Küste

December 4, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 30 °C

Ich habe auf meiner Fahrt von Hanmer Springs zur Ostküste in Waiau übernachtet. Ein wundervoller Campingplatz. Ich hatte erst ein paar Bedenken, da auf einem Schild vor dem Ortseingang "nur für Bewohner und Notfahrzeuge" stand. Doch die Straße war ziemlich befahren, so dass ich mir dachte, dass das kein Problem sein wird (was mir danach auch von den Anwohnern bestätigt wurde).
    Ich bin dann durch den Ort spaziert und habe einige Auswirkungen des Bebens an den Häusern gesehen. Denn Waiau ist nicht weit vom Epizentrum entfernt. Auch meine Fahrt weiter zur Küste war vom Erdbeben gezeichnet. Ich musste ein paar kleine Umleitungen fahren und es gab viele Stellen, an denen gerade die Straße repariert wurde. Ich habe in dieser Region in den letzten Tagen auch immer wieder kleine Nachbeben gespürt.

Dog Brook