6-2 Tangarakau

February 6, 2019 in New Zealand

Gelukkig kwam ik gisteren meerdere mensen tegen die mij uitermate verbaasd aankeken toen ik zei dat de Forgotten World Highway plat was. Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, maar nee, niet plat. Dus ik vertrek met zeer bijgestelde verwachtingen. Redelijk laat omdat ik reuze leuk met Ian Stephenson zit te praten en daarna de batterij van mijn kilometerteller leeg blijkt, net als de reserve batterij (had ik thuis nog getest! Grrr). Dus eerst in het dorp een nieuwe batterij. Kwart voor tien echt op weg. En na 14 km al een onverwacht leuke koffie stop.
    Het is allemaal niet heel hoog, maar wel heel veel op en neer en zeker in het begin knetter steil. Wel gaaf om hier te fietsen. Gelukkig is het stuk door de gorge (mooi!) "vlak". Wel raar hoor, je slaat een bocht om en je bent opeens in een hele andere wereld.
    Ik besluit niet bij de freedom camping te blijven. Het is 4 uur, mijn tent past net niet en alles ruikt chemisch ivm het toilet. Ik door, want de Bush camping is nog 16 km en relatief naar beneden. Ik haal het maar net. 85 km en 1100 (!) klim meters.
    De eigenaresse van de camping heeft een goed idee, morgenochtend een wandeling langs de rivier naar wilde paarden. En dan 24 km fietsen naar de volgende camping. Wordt weer veel klimmen en vanaf nu relatief alles omhoog tot Stratford.