Surfen & Port Elizabeth

December 16, 2021 in South Africa ⋅ 🌧 18 °C

Het is een nieuwe dag. Het zonnetje schijnt, even 🤣. We gaan helaas niet skydiven want het is echt too windy. We gaan wel surfen met Jerry 2 uur lang. Na een tijdje lukt het aardig!

Na de surfles rijden we naar onze laatste stop: PE. We gaan ons appartement in, en spreken daarna af met Ashie, heeft Carlotte ook geregeld! Hij werkt voor de organisatie waar zij een halfjaar stage heeft gelopen. Hij laat ons UTS (united through sports) zien, zij regelen events en sportlessen voor kids in townships.

Daarna geeft hij ons een tour door verschillende wijken in PE. Waar je veel verschillen zien en veel armoede. Iedereen woont apart, zelfs de Indians en de moslims hebben hun eigen wijk. Er hangen geen gouden maantjes aan de moskees, je kunt wel raden wat daar anders mee zou gebeuren. Ze braden kippetjes buiten, er is een straat met 10 rode containers waar barbers in zitten. Mensen verzinnen allemaal handeltjes om te overleven. Very interesting.

We nemen afscheid van Ashie en gaan terug naar onze wijk Walmer. We blijken om de hoek van een bekende sushitent te zitten, we gaan daar eten. Heeeeeeeeerlijk!

Morgen dieren spotten 🔍