Port Douglas

December 7, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 30 °C

Voor de eerste keer links rijden! Ik moet toegeven, het is een uitdaging! Gelukkig staat alles goed aangeduid en blijkt Cedric een natuurtalent :-)

In Cairns pikken we onze huurauto op (type "witte Johnnybak" :-D) en rijden we opwaarts richting Port Douglas en het Nationaal Park Daintree. Port Douglas blijkt een klein gezellig dorpje te zijn, een fijne verademing na het drukke en toeristische Cairns. Een avondwandeling langs de Four Mile Beach toont ons hoe mooi dit land wel niet is. Het besef dat we in Australië zijn sijpelt langzaam binnen, ook al kunnen we het precies nog niet goed geloven.

Dat zijn eigenlijk de momenten waar ik het meest van hou. Wanneer de hele reis nog voor ons ligt en we nog zo verwonderd zijn over alles wat we zien en horen. Onze zintuigen staan op scherp en alles komt dubbel en dik binnen. Een soort verwondering die gaandeweg de reis slijt, omdat je zoveel ziet en je soort van immuun wordt tegen alle schoonheid. Erg, ik weet het, ik hoop dat we de verwondering deze keer de hele reis kunnen behouden.