Nationaal park Krka

May 14, 2023 in Croatia ⋅ 🌧 17 °C

Rond 14u kwamen we aan bij de oversteekplaats naar het Nationaal Park Krka. Helaas echt enkele minuten te laat om nog de boot van 14u te halen, dus moesten we een uur wachten. 🕑

We hadden inmiddels honger gekregen, dus hebben maar meteen even gebruik gemaakt van het uurtje dat we nu moesten wachten en hebben bij een tentje even vlug wat gegeten. Toen was het alweer 14:50u en tijd om richting de boot te lopen, zodat we met de boot van 15u mee konden.

De boottrip duurt ongeveer 20min en dan zijn we bij het park aanbeland.

Het park is zeker net zo mooi als de Plitvicemeren, niet vergelijkbaar, maar zeker niet minder!
    We hebben dan ook weer mooie kliekjes geschoten. Bekijk ze zelf maar!

Jonathan liet een foto zien van 8 jaar geleden op dezelfde plek en daarbij was toch echt wel een verschil te zien. De stroming is nu echt vele malen groter (oa door het slechte weer van afgelopen dagen). Zo groot dat sommige paden onbegaanbaar waren of muurtjes nog maar amper hoger waren dan het water. 😯

Helaas begon het rond 15:30u hier ook te regenen, dus hebben we de ronde gauw verder afgemaakt.

16:45u zijn we dan ook klaar en weer terug bij de oversteekplaats. Nu nog wachten tot 17:30u dat de boot arriveert...

Rond 17:50u zijn we weer terug bij de opstapplaats en besluiten om hier maar ergens een eettentje te zoeken voor het avondeten.
    Want onderweg leek ons niet handig, of te lang duren, met een rit van 2,5u voor de boeg.

We kwamen daarbij bij het restaurant Skafet uit, een aardig tentje waar we dit keer allemaal prima gegeten hebben!

Buikjes weer vol, een beetje uitgebuikt, dan kunnen we weer gaan! Hup, hup! Het is inmiddels alweer 19:15u.

21:35u Jeej! We zijn weer terug op het resort! Jonathan en Lars drinken nog een laatste biertje en brainstormen over morgen, misschien is Senj een idee om naartoe te gaan, voor we naar Baska (Krk) gaan? 🤷🏼‍♀️

Roxana en Marloes houden het voor gezien, lekker naar bed, het is wel weer goed geweest voor vandaag!

Laku noć! 👋🏻😴
    (Welterusten)