• Day 5

Dag 5

June 19, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

Dags för Venedig. Bussbiljett gick att köpa på campingen 30 t o r. Busshållplatsen strax utanför grindarna, väldigt smidigt.
    Bussen stannade precis vid Canal Grande.

Äntrade en Vaparetto (båtbuss) , tog en stund innan vi kunde betala. En stackars stressad tjej skötte av och påstigningar + biljetter. Att vi korkade svenskar inte köpt dessa i land är en annan sak😃

Vi åkte en bra stund innan vi var framme vid avstigning Marcusplatsen med sina magnifika byggnader.
    Vi strosade runt i flera timmar, åt varsin makalöst god glass. Strosade ännu mer tills vi inte visste vart vi var.
    Törstiga o hungriga beslutade vi oss att äta på närmaste restaurang. Satt fint i skuggan vid kanalen och beställde pasta (självklart).
    Maggan frågade kyparen vart vi var och vi va bara några hundra meter från busstationen.
    Efter maten blev det hem till campingen.

Vi tog en kaffe och sedan iväg till poolen för lite svalka och sol.

I morgon bär det iväg igen, vem vet vart😜